MiniTest: Nový Volkswagen Caddy5 (+video)

Predošlú 4.generáciu Volkswagenu Caddy som mal možnosť vyskúšať vo viacerých verziách, ako napr. uvádzaciu Generation Four, plynovú MAXI verziu TGI,  Alltrack aj Edition 35. Teraz sa mi však v tejto neľahkej dobe na necelé dve hodinky dostala do rúk najnovšia 5.generácia tohto populárneho modelu, ktorý v sebe spája rodinného pomocníka i firemného pracanta. Viac sa dozviete aj vo videu nižšie 😉

 Dizajn 


Caddy 5 prešiel veľkou dizajnovou i technickou revolúciou a doslova zmenená od základov. Postavená je na novom podvozku MQB, na ktorom stojí Golf vďaka čomu je auto komfortnejšie i stabilnejšie. Nová predná maska pôsobí aerodynamicky, moderne až futuristicky vďaka imidžovému nárazníku, ktorý je lakovaný vo farbe karosérie podobne ako má model ID.3. Caddy má nižšiu hodnotu súčiniteľa aerodynamického odporu vzduchu z predchádzajúcich 0,33 na 0,30. Svetlá môžete mať v základe klasické halogény H7 alebo za príplatok Full LED svetlomety vpredu aj vzadu. Tieto Full LEDky sa určite oplatia viac ak si zakladáte na výslednom dizajne auta, robia to auto krajším, no pri halogénoch ušetríte pri neskoršej výmene žiaroviek. 


Interiér 


Po usadnutí za volant Vás privíta už dobre známy interiér z nového Golfa. Volant, prevodovka, infotainment a dotykové prepínanie svetlometov je úplne rovnaké ako každom novom Golfe 8.generácie. Je priestranný s množstvom odkladacích priestorov pri vodičovi ako aj na palubnej doske. V mojej testovanej výbave Life boli klasické budíky ale za príplatok alebo v najvyššej výbave STYLE môžete mať digitálny prístrojový štít. Digitálny vyzerá moderne a hodí sa jej, no ja osobne preferujem klasické budíky aj z toho dôvodu, že digitálne tu nezobrazujú o nič viac informácii ako klasika. Ovládanie dotykového rádia a klímy je v tejto novej generácii dosť diskutovaná téma, tiež sa mi viac páči, keď sa hlasitosť aj menu ovláda cez hardvérové tlačidlá ale je to len sila zvyku. 
Jediným mínusom pre niektorých môžu byť použité tvrdé a lacné plasty ale mne osobne to nevadí, lebo v tejto kategórii áut neočakávam až takú dokonalosť ako má Golf. Áááno cena nabombovaného auta výbavou síce hovorí niečo iné ale určite sa tie plasty budú lepšie čistiť a udržovať, kedže sa počíta aj s rodinou s malými deťmi, ktoré ako každý vie zvyknú chytať dvere a ostatné časti s rukami od sladkostí a čokolády :-) 


Motor

Hneď po oficiálnom predstavení sa mi dizajnovo veľmi páčila, lenže paleta motorov ma pomerne dosť sklamala. Na jednej strane som rád, že stále ostala verná motorom 2,0 TDI a nie ako francúzska konkurencia 1,5 BlueHDI. Len problém je s výkonmi - k dispozícií je len s 55kW, 75kW, 90kW - čo je na pomery rodinného auta celkom slabé ak si poviem, že model Touran a Sharan už onedlho nebudú a VW chce aby Caddyna ostala ako rodinné MPV. s takýmito motormi nemôže konkurovať ani vlastnému Touranu 110kW a nie to ešte Sharanu. Možno onedlho nový Multivan T7 bude na tom lepšie a podľa fotiek bude menší ako terajšia T6.1 (ale isto zas bude drahší). 
Naftový dvojliter môžete mať aj s prevodovkou DSG a najsilnejší variant s 90kW viete mať ako manuál s pohonom 4Motion. Za túto kombináciu veľký palec hore! Pri tejto verzií sa však musíte uspokojiť so sadou na opravu pneumatík, lebo kvôli Haldexu sa tam nedáva rezervné koleso. Len klasická ručná tu veľmi chýba.

Ja som mal na test prostrednú verziu 75kW a občas pri stúpaní bolo cítiť, že by to chcelo aspoň tých 90kW, ideálne 110kW - túto silnejšiu verziu som mal 2x na test a viem čo hovorím. No na bežné slovenské cesty plne stačí aj tento motor.
Musím ale pochváliť odhlučnenie nového motora z interiéru. Pri bežnej kontinuálnej jazde ani neviete, že pod kapotou máte naftové TDIčko z dielne Nutz. Spotrebu som viacmenej nehodnotil až tak, pretože som s ňou najazdil cca. 50km. No, spotreba kým som prišiel na miesto natáčania videa bola niečo okolo 5,4 litra. Výsledná spotreba po celej jazde nazad v BB bola 6 litrov ale to som išiel aj trošku dynamicky krásnou cestou cez Mičinú do Banskej Bystrice.  

Benzínový motor ma sklamal rovnako svojím výkonom. Akože nech sa na mňa vo VW nehnevajú ale predošlá verzia mala z 1,4 TSI aspoň 96kW a dnes má táto nová 1,5 TSI 84kW = akože to ozaj? Teraz keď ľudia už pomaly kupujú viac benzínové autá, tak spravia toto? Čakal som rovnaký motor ako v Golfe, ideálne tiež 110kW...

Slušným kompromisom by mohla byť plynová verzia 1,5 TGI s výkonom 96kW. 

___________________________________________________________

Plusy 

- Dizajn
- Praktickosť
- Spotreba
- Odhlučnenie
- Kvalita
- cena 

Mínusy 

- Menšia maximálna nosnosť
- Výkony motorov 
- Panoramatické okno bez rolety 

Technické údaje - Caddy 5 Life 2,0 TDI 102k 6-G

Motor

4-valcový Diesel CR

Výkon
 (kW/k)

75/102

Prevodovka

6. st. manuál

Max. krútiaci moment
(Nm pri ot./min)

280/1500-2500

Zrýchlenie 0-100km/h
(sek.)
 Maximálna rýchlosť
(km/h)

13,5

175

Spotreba paliva kombinovaná
(l/100km)

4,7

Základná cena test. vozidla
(€ s DPH)

27 084€

Cena test. vozidla s príplatkami
(€ s DPH)

31 648€

Videotest





Fotogaléria





















Komentáre

  1. Znizenim nosnosti na 500 kg, vyhodenim vsetkych hardwarovych tlacidiel si koncern VW vykopal hrob pre tento volakedy uspesny model. Napriek vyssej cene si ho zakaznici kupovali lebo odniesol vela a bol overeny. Som zvedavy na predaje v buducnosti. To znizenie hmotnosti, nova zadna naprava, lista posuvacia von, sedadla rovnake 30 rokov su nie evolucia ani revolucia ale krok spat. Presne pre toto som sa rozhodol pre ine vozidlo aj ked minula Caddy posluzila skvele.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára