Nový Golf 8 R - soRRy konkurencia!

 Výkonnejší, dynamickejší a efektívnejší ako jeho 7čkový predchodca. 
Bolo to ešte nedávno, keď som si na internete všimol prvé fotky testovacieho prototypu, ktorý uháňal známym nemeckým okruhom Nurburgring, kde automobilky ladia podvozky a jazdné vlastnosti.Už od začiatku jeho éry bol prezývaný ako najsilnejší produkčný Golf v histórii tohto bestselleru tejto značky a to isté platí aj o dnes predstavenom modely. 

Dizajn 

 Typická modrá R-ková metalíza, športové nárazníky vpredu aj vzadu spolu s difúzorom a štyrmi koncovkami výfuku neodmysliteľne patrí k posledným generáciam. Po vzore Golfa 7 po facelifte si môžete objednať za nemalú čiastku titánový výfukový systém AKRAPOVIČ. Áno, oplatí sa priplatiť si, hlavne kvôli zvuku aj hmotnosti, ktorá pôjde určite dole o minimálne 7 kg ako tomu bolo v sedmičke. 




Technika

 Rkové srdce tvorí opäť náš dobre známy dvojlitrový štvorvalec 2,0 TSI novej generácie EA 888 s výkonom až 320 koní a vyšším krútiacim momentom 420Nm. O prenos sily na cestu sa stará pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION. Motor ťaží z nových technológii vodou chladeného vedenia výfukových plynov k turbu v hlave valcov alebo variabilného časovania ventilov s dvojitým nastavením vačkového hriadeľa. Tento motor spĺňa najnovšie prísne emisné normy. jeho výkon vzrástol o 20 koní a 40 Nm krútiaceho momentu v porovnaní s Golfom 7 pred faceliftom. 
K dispozícií bude so 7. stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Manuálna prevodovka bude dostupná len pre americký trh - veľká škoda. Zrýchlenie z 0-100 dáva Golf R za 4,7 sekundy. Čo síce nie je najrýchlejší údaj, kedže po facelifte 7čky bolo udávaných 4,6 sekundy :) 

 V čom bude ale Golf 8 R vynikať je kvázi samosvorný diferenciál na zadnej náprave = R Performance Torque Vectoring ako ho už dostal aj Tiguan R. Ten sa prenáša výkon na každé jedno koleso zvlášť,  tým prispieva k lepšej jazdnej dynamike a spolupracuje aj s elektronickou uzávierkou predného diferenciálu a adaptívnym podvozkom. Rko dostalo do vienka aj zábavne orientovaný DRIFT MODE po vzore Focusu RS aMercedesu AMG A 45. 

Za príplatok opäť dostanete R-PERFORMANCE balík, ktorý obsahuje zvýšenú maximálnu rýchlosť odblokovanú na 270km/h, silnejšie brzdy a 19 budú sa k nemu viazať určite tieto 19 palcové kolesá.



Nemecký predpredaj sa začne už zajtra 5.novembra 2020 a prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom začiatkom roka 2021 ak dovolí táto situácia. Na na výber bude obľúbená praktickejšia karoséria Variant s rovnakými hodnotami. 

Fotogaléria









Za volantom Golfa 7 R v roku 2014 😅



Bude platiť toto aj teraz? 😉


Komentáre

  1. Hele VW ty Golfy prostě vždycky uměl. Jako samozřejmě se výjimky našly, ale na druhou stranu to nikdy nebylo tak, že by to auto bylo vysloveně průšvih. Nebo jako alespoň já jsem to takhle vždycky vnímal. A když se to pak osadí třeba autodoplňky Blackmont, tak z toho uděláte fakt super daily auto do práce.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páni, ten nový Golf 8 R vypadá naprosto úžasně. Jako dlouholetá fanynka značky Volkswagen jsem z tohohle modelu opravdu nadšená. Kombinace jeho sportovního designu, moderních technologií a vysokého výkonu je prostě fascinující. Mám starší typ Golfu, který mi stále perfektně slouží, a nedávno jsem mu pořídila nové pneumatiky, které jsem našla na stránkách https://www.intercars.cz/jsem-motorista/.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára