Aj airbag môže ublížiť!

Keď sa zle posadíte za volant, môže vás rýchlejšie rozbolieť chrbát. Ak ale zanedbáte dôležité pravidlá, môže vás zlé sedenie stáť život! 

Drahé testy pre nadrozmerných ľudí

Alchýmia crash testov a zisťovanie zranení pri nehodách je veľmi zložitá. Neraz sa zíde toľko faktorov, ktoré sa ani nedajú na testovacej figuríne nasimulovať. A pri niektorých lacnejších modeloch áut sa crash testy robia v súlade s normami len s figurínami, ktoré vážia 75 kilogramov. A to nielen homologačné, ale aj spotrebiteľské EuroNCAP, ktoré majú napríklad vyššie nárazové rýchlosti. Neštandardné testy totiž stoja automobilky veľa peňazí. Do podobných skúšok ich pritom žiadne normy a predpisy nenútia. Väčšina značiek z euro-americkej zóny ale vraj robí nadštandardné testy s niekoľkými druhmi figurín, z ktorých tie najťažšie majú 100 kilogramov.


Záleží aj na hmotnosti – dôležitejšia je poloha

Odborníci zdôrazňujú, že dokonca menej záleží na hmotnosti vodiča pri nehode, ako správne sedenie. Prikláňajú sa k názoru, že hmotnosť vodičky malého auta ani v tomto prípade nehrala takú rolu. Podľa zranení, ktoré utrpela pri náraze ju totiž pravdepodobne zranil airbag. A to by sa pravdepodobne nestalo, keby sedela naozaj v správnej pozícii. Oan vzhľadom na proporcie svojho tela sedela príliš blízko.


informácie a foto: podkapotou.zoznam.sk

Komentáre