Keď sa zle posadíte za volant, môže vás rýchlejšie rozbolieť chrbát. Ak
ale zanedbáte dôležité pravidlá, môže vás zlé sedenie stáť život!
informácie a foto: podkapotou.zoznam.sk
Drahé testy pre nadrozmerných ľudí
Alchýmia crash testov a zisťovanie zranení pri nehodách je veľmi zložitá. Neraz sa zíde toľko faktorov, ktoré sa ani nedajú na testovacej figuríne nasimulovať. A pri niektorých lacnejších modeloch áut sa crash testy robia v súlade s normami len s figurínami, ktoré vážia 75 kilogramov. A to nielen homologačné, ale aj spotrebiteľské EuroNCAP, ktoré majú napríklad vyššie nárazové rýchlosti. Neštandardné testy totiž stoja automobilky veľa peňazí. Do podobných skúšok ich pritom žiadne normy a predpisy nenútia. Väčšina značiek z euro-americkej zóny ale vraj robí nadštandardné testy s niekoľkými druhmi figurín, z ktorých tie najťažšie majú 100 kilogramov.Záleží aj na hmotnosti – dôležitejšia je poloha
Odborníci zdôrazňujú, že dokonca menej záleží na hmotnosti vodiča pri nehode, ako správne sedenie. Prikláňajú sa k názoru, že hmotnosť vodičky malého auta ani v tomto prípade nehrala takú rolu. Podľa zranení, ktoré utrpela pri náraze ju totiž pravdepodobne zranil airbag. A to by sa pravdepodobne nestalo, keby sedela naozaj v správnej pozícii. Oan vzhľadom na proporcie svojho tela sedela príliš blízko.informácie a foto: podkapotou.zoznam.sk
Komentáre
Zverejnenie komentára