Volkswagen Multivan T7 - Iný od základu!

 Práve dnes sa predstavila najnovšia siedma generácia úspešného modelu Multivan T7. Volkswagen ešte nikdy nemal takúto rozsiahlu reklamu na predstavenie daného modelu, ktorá len ukazuje dôležitosť Multivanu v segmente. Nová generácia sľubuje lepšie a priestrannejšie vozidlo aj vďaka najnovšej platforme MQB, ktorú používajú už skoro všetky modely z koncernu. 




Automobilka zatiaľ odhalila niekoľko dôležitých údajov o T7čke. Jednou z nich je aj použitie Plug-In hybridného ústrojenstva alebo, že bude Multivan dodávaný už len čisto s automatickou prevodovkou DSG najnovšieho typu Shift By Wire, čo už poznáme z Golfa 8. Nepoteším však tých ľudí, ktorí stále vyznávajú klasické ručné brzdy (tak ako aj ja).... bohužiaľ, no pre niekoho aj našťastie je k dispozícii len elektronická ručná. Skrz nové a zdokonalené asistenčné systémy, ktoré sa bez nej nezaobídu a niečo ušetrí na priestore v kabíne.

Ďalšou novinkou sú samostatné sedadlá v treťom rade a úplne nový multifunkčný stolík, ktorý sa dá posúvať dopredu aj dozadu. Otáčanie sedadiel o 180 stupňov ostáva skoro nezmenené. Palubná doska bude podobná Golf 8, čiže spojený virtuálny kokpit a infotainment rádia spolu s ďalšími novými funkciami. O priestrannosť sa taktiež postará nová panoramatická strecha, ktorá tu doposiaľ v novodobých Téčkach nebola. 

Dnes predstavený Multivan T7 sa onedlho začne aj predávať, no verzia Transportér tu ešte chvíľku ostane a bude sa naďalej predávať ako T6.1, pretože sa čaká na spojenie VW & Ford a vďaka tomu majú prísť nové modely na jednej báze s inými motormi a zrejme aj podvozkom. Budúci rok sa predstaví aj čisto elektrická verzia ID.Buzz ešte pred príchodom na americký trh. 

Motory


Základ tvorí 4valec 1,5 TSI s výkonom 100kW, za ním je plnokrvný dvojliter 2,0 TSI a zatiaľ môj favorit s výkonom 201 koní. Naftové motory zastupuje 2,0 TDI so 150 koňmi a pribudne aj silnejšia verzia, ktorej výkon ešte nie je známy. Na výber je aj verzia eHybrid so známou kombináciou 1,4 TSI + elektromotor vďaka čomu má výkon až 160kW/ 218 koní. V ponuke samozrejme bude aj pohon 4Motion.

Záver


Z môjho prvého pohľadu je nový Multivan veľmi krásny, dizajn je pomerne dosť pútavý, dynamický a nadčasový. Interiér dostal podobné tvary i techniku z Golfa 8, no určite tam vychytali tie chybičky ako v Golfe. Doba si vyžiadala pár technických zmien, ktorým sa nedá vyhnúť ak chce byť Mulťas stále na vrchole predaja. Držím mu veľmi palce a snáď sa mi podarí ho dostať do rúk na viac ako 2 hodinky aby som Vám priniesol zaujímavý a plnohodnotný test. 









Komentáre

  1. Pro rodiny s dětmi naprosto super vozidlo. Jinak je to asi pračka na peníze. Jako dovedu si představit, že mi to stojí někde vedle baráku a denně v tom vozím rodinu. Ale jinak? Zbytečně moc designu, který v tuhle chvíli vede nad tou praktickou stránkou věci. Takže jako nevím.. Peníze bych asi investoval jinak. Třeba na refinancování úvěru.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá skvele. Ale ja by som sa asi bála s tým jazdiť. Nemám veľmi rada takto veľké autá. My máme kombíka as tým tiež jazdím nerada. Hlavne parkovanie pre mňa bolo vždy peklo. Teraz už je to ale lepšie. Manžel do auta nainštaloval takú tú parkovaciu kameru, ktorú zohnal tu a musím povedať, že to je pri parkovaní naozaj super pomocník.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára