Volkswagen Golf: VI alebo VII?

Hneď po príchode siedmej generácie na trh rozdelil fanúšikov na 2 tábory. Jedni tvrdia, že 7. generácia je len nudným faceliftom predchodcu. My, čo máme radi VW, tak vieme, že toto facelift nebol :-)  Šiesta generácia sa predávala veľmi dobre, pomohlo tomu aj ocenenie za Najbezpečnejšie auto roka 2009.
Nový Golf VII vyhral tento rok tie najvyššie ocenenia: Auto roka na Slovensku aj v Česku, Európske auto roka a to najkrajšie Svetové auto roka 2013.

Jeden motor - dva výkony, 2,0 TDI 150k (vľavo) 110k (vpravo) :-)

Zmeny k lepšiemu 

Evolúcia nariadila ostrejšie hrany a nové rozmery. Golf je oproti predchodcovi dlhší o 56 mm (4255 mm), nižší o 28 mm (1452 mm) a širší o 13 mm (1799 mm). Rázvor narástol o 59 mm na 2637 mm. Dôležitým údajom je hmotnosť, ktorá klesla až o 100 kg. VW ušetril na karosérii 37 kg (modulárna platforma MQB), podvozku 26 kg, motoroch 22 kg, vybavení 12 kg a elektrických rozvodoch 3 kg.

Rovnako je na tom aj interiér. Stredový panel je mierne natočený smerom k vodičovi. Siedmej generácii pribudol nový infotainment s novými rádiami a navigačnými systémami. Základné rádio Composition Touch a Colour dopĺňa 6,5 palcové rádio Composition Media resp. aj navigačný systém Discover Media, ktorý už štandardne ponúka Bluetooth s handsfree, USB port. V šiestej generácii to bolo rádio RCD210, RCD 310, RCD 510 a navigačné systémy RNS 315 a RNS 510. Teraz je najvyspelejšia navigácia Discover Pro.

Batožinový priestor má o 30 litrov väčší objem (380 l) ako predchodca G6 (350 l).

Mierne zmeny aj pod kapotou

Motory v novom Golfe majú zníženú spotrebu až o 23% a aj emisie CO2.

Motory: VI. Generácia
1,4 MPI - 80k
1,2 TSI - 85k a 105k
1,4 TSI - 122k a 160k
2,0 TSI - 210k (GTI), 235k (GTI 35 edition), 270k (Golf R)
1,6 TDI - 105k + 4Motion
2,0 TDI - 110k a 140k, 170k (GTD)

            VII. Generácia
1,2 TSI - 85k a 105k, 110k (EU6)
1,4 TSI - 122k, 125k, 140k a 150k (EU6) a (ACT - vypínanie dvoch valcov)
2,0 TSI - 220k (GTI), 230k (GTI Performance), 300k (Golf R)
1,6 TDI - 105k, 110k (EU6) + 4Motion
2,0 TDI - 150k + 4Motion, 184k (GTD)

  


Hlavne BEZPEČNE

VW novú generáciu vybavil všetkými potrebnými bezpečnostnými systémami aké si len viete predstaviť. V aute môžete mať adaptívny tempomat "ACC", systém udržiavania jazdného pruhu "Lane Assist", stráženie mŕtveho uhla "Blind Spot Monitor", Proaktívny bezpečnostný systém, rozpoznanie únavy vodiča, Park Assist, identifikácia dopravných značiek a mnoho ďalších.
Šiesta generácia žiaľ nemala takýto počet bezpečnostných systémov.










Komentáre

  1. nabudúce tam doparkujte ten nový model, keď chcete porovnávať. alebo vôbec nerozumiem tomu prečo tam sú dve rovnaké autá...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A čo nevidíš,že tam je Golf VI aj VII? Ak ich nevieš rozoznať tak to čo má BL značku tak je ten nový!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nie je to skoro vôbec rozoznať..to sa mi nepáči...ani 5 zo 6 neviem rozoznať a teraz spravíte ešte aj 7 rovnakú?? všetky tri posledné sú na 1 kopyto...1,2,3,4 originál a 5,6,7 úplne rovnaké len o triedu vyššie lebo je v ňou viac elektriky..to je nič...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára