Presne pred storočím sa na autách predstavila dovtedy nevídaná svetová novinka. Ako vidieť, ujala sa dodnes.
Autor: Bosch.com |
Robert Bosch začal vyrábať generátor elektrickej energie, ktorá slúžila
výrobcom automobilov ako zdroj pre novo zavedené elektrické svetlá. Až
do roku 1913 vyrábal Bosch skoro výhradne systémy magnetoelektrického
zapaľovania. Aj keď mu v tej dobe patrilo približne 90 % svetového trhu, jednostranná orientácia znamenala veľké podnikateľské riziko. Našťastie
sa v tej dobe objavila v rýchlo sa rozvíjajúcom automobilovom priemysle
nová potreba. Automobilky hľadali bezpečné a spoľahlivé osvetlenie pre
každodenné použitie.
R. Bosch si túto príležitosť nenechal ujsť a v roku 1913 trhu ponúkol systém pomenovaný "Bosch light". Jednalo sa o balíček, ktorý bol ponúkaný ako doplnkové zariadenie a skladal sa z dvoch svetlometov, generátora, batérie a hlavného vypínača. Prostredníctvom obchodných zástupcov si novinka rýchlo razila cestu k novým zákazníkom a Bosch sa onedlho stal popredným dodávateľom aj pre samotný automobilový priemysel. Tak boli položené základy všetkých dnešných palubných automobilových elektrických systémov.
R. Bosch si túto príležitosť nenechal ujsť a v roku 1913 trhu ponúkol systém pomenovaný "Bosch light". Jednalo sa o balíček, ktorý bol ponúkaný ako doplnkové zariadenie a skladal sa z dvoch svetlometov, generátora, batérie a hlavného vypínača. Prostredníctvom obchodných zástupcov si novinka rýchlo razila cestu k novým zákazníkom a Bosch sa onedlho stal popredným dodávateľom aj pre samotný automobilový priemysel. Tak boli položené základy všetkých dnešných palubných automobilových elektrických systémov.
Už v roku 1914 prišiel s prvým štartérom a v roku 1926 rozšíril ponuku o elektrický pohon stieračov.
Generátory sa postupne stali akousi "elektrárňou vnútri auta" a starali
sa o energiu pre ďalšie a ďalšie elektrické systémy, slúžiace vodičom k
pocitu väčšej bezpečnosti a pohodlia.
Komentáre
Zverejnenie komentára