MiniTest: Golf GTI 2,0 TSI Performance DSG - Dravec siedmeho pokolenia

Prvé snímky nového Golfa sa ukázali svetu v marci a následne bol predstavený na autosalóne v Ženeve, kde som mal tú možnosť spoznať sa s ním. Už to neboli fotky ale holá realita a ja som stál presne pred ním na stánku Volkswagen. Moje myšlienky v tej chvíľke boli pomerne neopísateľné. Vyzerali asi takto: "áá strela, raketa, najnovšiu legendu mám práve pred sebou" a samozrejme srdce mi len tak búchalo od radosti. Povedal som si, že predsa nebudem tu stáť ako debilko a idem si ho obzrieť. A tak som prechádzal okolo neho a moje oči čoraz viac žiarili tou krásou. Vpredu aj vzadu sa na mňa pozerali krásne LED svetlá, vpredu typická mriežka chladiča s červenou čiarou,ktorá prechádza až do svetlometov. Nevynechal som samozrejme ani interiér. Typické športové sedačky v štýle GTI, multifunkčný volant s emblémom GTI. No nič, už končím s týmto popisom,lebo sa asi roztopím už z tohto popisu :D idem k testu.

Golf GTI Tour na Slovensku..

V rámci súťaže na facebooku Volkswagen Slovensko sa dá vyhrať nový Golf GTI na okruh SlovakiaRing. Vo štvrtok 1.8.2013 okolo obeda zazvonil nášmu skvelému predajcovi Peťovi mobil a hneď ako zložil mi oznámil tú parádnu novinku = piatok 2.8. okolo obeda príde do našej predajne asi na hodinku a pol nový Golf GTI a bude sa dať na ňom previezť. 

Nadišiel deň GTI a na obed bolo GTIčko u nás. Hneď ako som ho videl srdce mi začalo byť ostošesť :) Spomenul som si,na marec a autosalón. Po 5 mesiacoch som počul naživo zvuk dvojlitrového motora s výkonom 230k. 

Dizajn GTIčka

Nevidel som až ešte vo všetkých farbách ale jedno je isté, v bielej perleťovej farbe Oryx je úplne krásny a najviac mu tá farba sekne. Disky z ľahkej zliatiny Austin sa mu hodia najviac a robia ho celkom elegantným, lebo načo zbytočne priplácať 1213eur za 19" palcové s ktorými by bol pomerne tvrdý a na naše cesty jednoducho nepatria :-)


A teraz to najlepšie: Jazda! 

Po usadnutí za volant do športových sedadiel a stlačení tlačidla "Engine Start/Stop" ste náhle ako v inom svete. Dvojlitrový prepĺňaný 4-valec s výkonom 169kw/230koní začne príjemne dunieť a z výfukovej sústavy sa ozýva jemné bzučanie. Ale po stlačení plynového pedála sa všetko hneď zmení na inú dimenziu a človek si začne užívať každú jazdu, každé stlačenie plynu. Ešte šťastie, že tento Golf bol vybavený 6.stupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá je neskutočne dobrá. Radí rýchlo,nechá motor pekne vytáčať a v manuálnom móde dáva aj medziplyn a príjemne kope do výfuku pri preradení alebo podradení! Motor 2,0 TSI má sily na rozdávanie, je rýchlejší a reakcia na plyn lepšia. Mimochodom už spĺňa emisnú normu Euro6, ktorá bude povinná od roku 2014. Aj vďaka nastaviteľným tlmičom DCC  je jazda príjemnejšia.A ako je na tom spotreba? No, čo vám poviem, dá sa jazdiť za 6,5 litra, dá sa aj za 9 litrov ale aj za 15 litrov - to je už na každom. My sme ho pomerne dobre drali tak je možné,že sme mali spotrebu medzi 9-15 litrov ako som aj napísal.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Plusy

  • Dizajn
  • Originalita
  • Motor a DSG 
  • krásny interiér
  • adaptívne tlmiče 
  • spotreba

Mínusy

  • elektronická parkovacia brzda
  • palivová nádrž (len 50l.) 
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Viac fotiek nájdete aj na facebooku tohto môjho blogu :-) 

Komentáre