Aj takými to slovami sa dá opísať nový Volkswagen Golf R, ktorý sa predstavil novinárom asi pred pár dňami. A prečo je to tak? To sa práve dozviete trošku nižšie.
Charakteristickým pre tento motor je systém priameho aj nepriameho vstrekovania paliva. Znamená to,že keď je motor studený, alebo ak pracuje pri veľkej záťaži, benzín prúdi priamo do valcov. V ďalších situáciach ho vstrekovače rozprašujú v sacom potrubí.
Zvýšenie výkonu motora oproti GTIčku si vyžiadalo aj upravenie niektorých komponentov, napríklad iná je hlava valcov, výfukové ventily ale aj piesty.
Čo je ale chvályhodné je hmotnosť Golfa aj motora, ktorý je o 45 kg a motor o 5 kg ľahší ako predchodca. Hmotnosť auta sa hlavne znížila kvôli podvozkovej platforme MQB.
DIZAJN
Vždy sa Golf R alebo aj R32 vyznačoval krásnou modrou metalízou a tak sa tradícia nezaprie ani pri tomto novom R-ku. Nechýba ani športový predný a zadný nárazník, ktorý obsahuje štvoricu výfukov. Tak ako Golf GTI tak aj R-ko dostalo jednu linku na maske vpredu, ktorá sa tiahne až do svetlometov a nad ňou je písmeno R.TECHNIKA
To čo sa čakalo sa aj naplnilo, Golf má rovnakú techniku ako nová Audi S3, Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 221KW a rovných 300 koní. Tento motor s typovým označením EA888 nájdeme aj pod kapotou GTIčka. Krútiaci moment dosahuje hranicu 380 Nm v rozsahu 1 800 až 5 500 1/min. Zrýchlenie z pokoja na 100vku zvládne Golf za 4,9 sekundy a potreba by sa mala pohybovať okolo 6,9 l/100km. No,kto už len pôjde na R-ku na spotrebu :DCharakteristickým pre tento motor je systém priameho aj nepriameho vstrekovania paliva. Znamená to,že keď je motor studený, alebo ak pracuje pri veľkej záťaži, benzín prúdi priamo do valcov. V ďalších situáciach ho vstrekovače rozprašujú v sacom potrubí.
Zvýšenie výkonu motora oproti GTIčku si vyžiadalo aj upravenie niektorých komponentov, napríklad iná je hlava valcov, výfukové ventily ale aj piesty.
Čo je ale chvályhodné je hmotnosť Golfa aj motora, ktorý je o 45 kg a motor o 5 kg ľahší ako predchodca. Hmotnosť auta sa hlavne znížila kvôli podvozkovej platforme MQB.
4Motion
Prenos krútiaceho momentu na cestu pomáha pohon všetkých štyroch kolies 4Motion s viaclamelovou spojkou Haldex 5.generácie, ktorú už poznáme z Golfa 4Motion. Pri štandardných situáciach je až 90% výkonu posielaný na prednú nápravu, ale pri športovom štýle jazdi sa pomer aktívne mení.INTERIÉR
V interiéri nájdeme športové sedačky s prvkami alcantary a koženým poťahom Nappa. Už tradične nájdeme na budíkoch modrú farbu.Technické údaje
VW Golf VII R | ||
Motor | 2.0 TSI | |
Zdvihový objem valcov [cm3] | 1984 | |
Výkon [kW/k] | 221/300 | |
Pri otáčkach [1/min] | 5500-6200 | |
Najvyšší krútiaci moment [Nm] | 380 | |
Pri otáčkach [1/min] | 1800-5500 | |
Prevodovka, pohon | 6M/6A, 4×4 | |
Pohotovostná hmotnosť [kg] | 1476 | |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 5,2/4,9 | |
Maximálna rýchlosť [km/h] | 250 | |
Priemerná spotreba [l/100 km] | 6,9/7,1 |
Cena na nemeckom trhu začína na 38 325 Eur. U nás môžeme čakať cenu okolo 36 500 až 37 000 Eur.
Premiéru môžeme očakávať na Frankfurtskom autosalóne už onedlho.
Pikošky na záver
- Volkswagen zvažuje výrobu verzie s posunutou maximálnou rýchlosťou na 270km/h
- Disponuje možnosťou úplne vypnúť stabilizačný systém!!
ale pri športovom štýle jazdi sa pomer aktívne mení. Ale v akom pomere aj na zadok max? Funguje to tak aj pri 4M?
OdpovedaťOdstrániťTam sa to mení v závislosti na povrchu, ak je taká situácia tak može preniesť maximum aj na zadok.
Odstrániťna toto auto treba zbrojny preukaz.....
OdpovedaťOdstrániť