Golf II oslavuje 30te narodeniny!

Volkswagen Golf druhej generácie je už na svete od roku 1983 rovných 30 rokov. Svoju premiéru odštartoval na domácom IAA vo Frankfurte. Dvojkový Golfík sa vyrábal výhradne ako 3 a 5 hatchback, kabriolet vznikol ešte na základe prvej generácie. Jeho pozitívum je, že ho stále vidíme na cestách aj v takom automobilovom veku v dobrom stave a vo veľkom počte. Veď bodaj by aj toľko nejazdilo po cestách keď sa ich vyrobilo 6,3 milióna.



Motorizácie

Motor                             Výkon 
Benzínové
1,3 (1272 cm3)              40 kW/ 54 koní
1,6 (1595 cm3)              55 kW/ 75 koní
1,8 (1781 cm3)              66 kW 90 koní
1,8 (1781 cm3)              82 kW/ 112 koní - GTI
                                     102 kW/ 139 koní - GTI
                                     118 kW/ 160 koní - špeciálna verzia G60 
                                     154 kW/ 210 koní - G60 Limited ( len 71 kusov)

Naftové
1,6 TDI (1588 cm3)       40 kW/ 54 koní
1,6 TDI (1588 cm3)       51 kW/ 70 koní - GTD

V roku 1986 dostal 1-krát pohon všetkých štyroch kolies s viskóznou spojkou, ktorá pracuje na princípe, že vedľa seba sú hnacie a hnané lamely, ktoré sú ponorené do viskóznej kvapaliny. Keď sú otáčky prednej a zadnej nápravy zhodné, obe lamely sa otáčajú rovnakými otáčkami, ale keď dôjde k  preklzu jednej nápravy tak automaticky dochádza aj rozdielnym otáčkam na lamelách. Kedže lamely trením namáhajú viskóznu kvapalinu, tá sa zohrieva a mení skupenstvo, tuhne a mení objem čím začína spájať lamely a na nápravu sa prenáša krútiaci moment.

Obidva športové Golfy sa odlišovali od klasických verzií len štvoricou svetlometov, červeným orámovaním okolo masky a na bočných stranách.

Špeciálne verzie

Dvojkový Golf sa dočkal niekoľkých špeciálnych verzií, ktoré ľudí príjemne prekvapili a občas ich na cestách stretávame aj teraz. Sú to napríklad Syncro, Rallye Golf, Golf Country alebo už spomínaná verzia GTI G60.

Syncro - Golf Syncro je klasický hatchback s pohonom všetkých štyroch kolies. Predstavil sa v roku 1986. Dodával sa s motorom s objemom 1,8 litra a výkonom 66 kW, no neskôr bol výkon zvýšený na 72 kW. Táto verzia bola asi o 30% drahšia ako klasický model. Celkovo bolo vyrobených až 26 000 kusov verzie Syncro.

Golf Country - Ide o predchodcu dnešných SUVčiek. Prvý krát bol predstavený v roku 1990 na autosalóne v Ženeve. Mal vysokú svetlú výšku až 20,5 centimetrov a bol vybavený ochrannými rámami tak isto ako terénne automobily. Kvôli pohonu bolo rezervné koleso preložené na konštrukciu piatych dverí. O pohon sa staral naftový motor s objemom 1,8 litra. Vyrobilo sa ich celkovo 6 697 kusov.



GTI G60 - Pôvodná varianta sa dočkala  špirálového dúchadla čím sa jeho výkon vyšplhal k 118 kW. Zrýchlenie na stovku zvládol za 8,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou 218 km/h.

Viac informácií aj fotiek sa dozviete a nájdete aj na FACEBOOKU tohto môjho blogu!

Fotogaléria






Komentáre