Volkswagen Golf druhej generácie je už na svete od roku 1983 rovných 30 rokov. Svoju premiéru odštartoval na domácom IAA vo Frankfurte. Dvojkový Golfík sa vyrábal výhradne ako 3 a 5 hatchback, kabriolet vznikol ešte na základe prvej generácie. Jeho pozitívum je, že ho stále vidíme na cestách aj v takom automobilovom veku v dobrom stave a vo veľkom počte. Veď bodaj by aj toľko nejazdilo po cestách keď sa ich vyrobilo 6,3 milióna.
Motorizácie
Motor Výkon
Benzínové
1,3 (1272 cm3) 40 kW/ 54 koní
1,6 (1595 cm3) 55 kW/ 75 koní
1,8 (1781 cm3) 66 kW 90 koní
1,8 (1781 cm3) 82 kW/ 112 koní - GTI
102 kW/ 139 koní - GTI
118 kW/ 160 koní - špeciálna verzia G60
154 kW/ 210 koní - G60 Limited ( len 71 kusov)
Naftové
1,6 TDI (1588 cm3) 40 kW/ 54 koní
1,6 TDI (1588 cm3) 51 kW/ 70 koní - GTD
V roku 1986 dostal 1-krát pohon všetkých štyroch kolies s viskóznou spojkou, ktorá pracuje na princípe, že vedľa seba sú hnacie a hnané lamely, ktoré sú ponorené do viskóznej kvapaliny. Keď sú otáčky prednej a zadnej nápravy zhodné, obe lamely sa otáčajú rovnakými otáčkami, ale keď dôjde k preklzu jednej nápravy tak automaticky dochádza aj rozdielnym otáčkam na lamelách. Kedže lamely trením namáhajú viskóznu kvapalinu, tá sa zohrieva a mení skupenstvo, tuhne a mení objem čím začína spájať lamely a na nápravu sa prenáša krútiaci moment.
Obidva športové Golfy sa odlišovali od klasických verzií len štvoricou svetlometov, červeným orámovaním okolo masky a na bočných stranách.
Špeciálne verzie
Dvojkový Golf sa dočkal niekoľkých špeciálnych verzií, ktoré ľudí príjemne prekvapili a občas ich na cestách stretávame aj teraz. Sú to napríklad Syncro, Rallye Golf, Golf Country alebo už spomínaná verzia GTI G60.
Syncro - Golf Syncro je klasický hatchback s pohonom všetkých štyroch kolies. Predstavil sa v roku 1986. Dodával sa s motorom s objemom 1,8 litra a výkonom 66 kW, no neskôr bol výkon zvýšený na 72 kW. Táto verzia bola asi o 30% drahšia ako klasický model. Celkovo bolo vyrobených až 26 000 kusov verzie Syncro.
Golf Country - Ide o predchodcu dnešných SUVčiek. Prvý krát bol predstavený v roku 1990 na autosalóne v Ženeve. Mal vysokú svetlú výšku až 20,5 centimetrov a bol vybavený ochrannými rámami tak isto ako terénne automobily. Kvôli pohonu bolo rezervné koleso preložené na konštrukciu piatych dverí. O pohon sa staral naftový motor s objemom 1,8 litra. Vyrobilo sa ich celkovo 6 697 kusov.
GTI G60 - Pôvodná varianta sa dočkala špirálového dúchadla čím sa jeho výkon vyšplhal k 118 kW. Zrýchlenie na stovku zvládol za 8,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou 218 km/h.
Viac informácií aj fotiek sa dozviete a nájdete aj na FACEBOOKU tohto môjho blogu!
Viac informácií aj fotiek sa dozviete a nájdete aj na FACEBOOKU tohto môjho blogu!
Komentáre
Zverejnenie komentára