Volkswagen Polo Facelift - Downsizing bez valca! (Aktualizované)

Volkswagen odhalil oficiálne fotky faceliftovaného Pola deň pred premiérou. Očividne sa chce menšie Polo podobať sedmičkovému Golfu. A aj sa mu to celkom podarilo.

Kozmetické zmeny na prednom a zadnom nárazníku, nová predná maska s novšími svetlami - na želania budú aj Bi-xenóny s LEDkami. Polo dostane aj novší interiér z Golfa VII ako je možné vidieť na fotkách už skoro odhaleného Pola.

Nový motor bude trojvalcový 1,0 TSI s výkonom 66kW. Je možné, že bude odvodený z trojvalcového 1,0 MPI, ktorý má Up!. Týmto motorom chce zabojovať u konkurencie, napr. Renault a jeho "slávny" 0,9 TCe  alebo 1,0 EcoBoost od Fordu či chystanému 1,0 SIDI od Oplu :-) No, ale našťastie ostal aj 1,2 TSI s výkonom 66kW a po novom silnejší 81kW variant tohto motora.

Základný motor si však požičia z modelu Up!, čiže 1,0 MPI v rovnakých výkonnostných verziách 44kW (60 koní) alebo 55kW (75 koní).

Naftovú ponuku motorov bohužiaľ tiež postihol downsizing. Motor 1,6 TDI už nebude k dispozícii ale nahradí ho 1,4 TDI s výkonom 55kW, 66kW a 77kW.

Ostanú v ponuke aj športové verzie Polo BlueGT aj Polo GTI. Polo BlueGT s motorom 1,4 TSI a výkonom 103kW disponuje systémom ACT s aktívnym manažmentom valcov, ktorý vypína druhý a tretí valec kvôli nízkej spotrebe. Tým, je Polo schopné jazdiť za 4,6 litra benzínu na 100km. Po tomto facelifte však VW nezabudol pridať tomuto športovcovi pár koníkov najviac. Nové parametre tohto motora sú 110kW (150 koní).

Väčšou dávkou výkonu sa môže pochváliť aj Polo GTI s rovnakým 1,4 TSI ale teraz dostal aj prepĺňaný kompresor ale i turbodúchadlo. Jeho výkon však stúpol zo 132kW (180 koní) na 141kW (192 koní).  

Nové systémy a funkcie


V príplatkovej výbave pribudne adaptívny tempomat s Front Assist a City Brake systémom. Ako prvý v tomto segmente ponúkne nastavenie tlmičov alebo sledovanie únavy vodiča či automatické brzdenie.

Už 8.3. budem na Autosalóne v Ženeve, tak potom ten týždeň Vám prinesiem fotky a aj video :-)






Komentáre