Volkswagen predstavil nové T-éčko

Dňa 15. apríla predstavila divízia Volkswagen Úžitkové vozidlá novú šiestu generáciu úspešného modelu Té, ktorý je vyrábaný v Hannoveri. Najmodernejšia konštrukcia zaručuje ešte vyššiu úroveň bezpečnosti, komfortu, praktickosti a jazdnú dynamiku v spojení s nižšou spotrebou a ešte výhodnejšími cenami.

Prichádza nová edícia mimoriadne úspešného modelu značky Volkswagen Úžitkové vozidlá. Modelový rad T je dlhé desaťročia jednotkou v Nemecku. Doterajšia generácia má za jedenásť rokov výroby na svojom konte dva milióny predaných vozidiel po celom svete. Za celú 65-ročnú históriu tejto modelovej rady bolo predaných už 12 miliónov vozidiel. Volkswagen Úžitkové vozidlá vďaka tomu ťaží zo 65 rokov skúseností s uspokojovaním potrieb zákazníkov, na základe ktorých ponúka moderné riešenie pre náročné úlohy v oblasti prepravy. Každá generácia modelu T udávala smer vývoja techniky a dokonale vychádzala v ústrety potrebám trhu.

Dizajn

Modelová rada T je symbolom klasického dizajnu, ktorý bol preto pre šiestu generáciu veľmi opatrne modernizovaný v zmysle ešte ostrejších a precíznejšie línií, ktoré vyjadrujú ešte vyššiu úroveň kvality. Celá karoséria zaujme svojim celistvým vzhľadom, akoby bola vytesaná z jedného kusa kameňa. Nová generácia radu T je rovnako ako predchodca na prvý pohľad rozpoznateľná. Extrémne solídnym základom, z ktorého sú odvodené všetky ostatné modely radu T, je skriňová verzia Kasten, ktorá bola vyvinutá pre profesionálov a podrobená každodennom nekompromisným testom v najnáročnejších podmienkach. Výsledkom je robustné a spoľahlivé vozidlo. Na vrchole modelového radu stojí opäť Multivan. Jeho povestnou variabilitu oceňujú najmä rodiny a fanúšikovia outdoorových športov. Medzeru medzi oboma verziami vypĺňa model Caravelle, ktorý bol skonštruovaný ako pre firemné, tak súkromné ​​využitie. Toto priestranné viacúčelové vozidlo sa môže teraz pochváliť ešte väčšími schopnosťami a prvýkrát bude ponúkané s výbavou Highline. Dizajnéri a inžinieri vyvinuli pre rozmanité potreby tiež rôzne varianty veľmi kvalitných interiérov, ktoré sú v Transporteri nadmieru praktické a v prípade Multivanu veľmi individualizované a ušľachtilé. Tým je zabezpečené splnenie požiadaviek rôznych skupín zákazníkov. Jednotlivé modely sa líšia aj usporiadaním odkladacích schránok a priehradiek. Všetko má svoje miesto, či už ide o skladací meter, hrnček s kávou, mobilný telefón alebo tablet. Tvar je podriadený funkcii.



Komfort a praktickosť

Novinkou je adaptívny systém dynamickej regulácie podvozka DCC (Dynamic Chassis Control) pre varianty s uzavretou karosériou. Adaptívne tlmiče umožňujú voľbu troch jazdných režimov: Comfort, Normal a Sport. V týchto prípadoch sa elektricky riadené tlmiče prispôsobia zvolenému štýlu riadenia. DCC prináša ďalšie zvýšenie úrovne už tak príkladných jazdných vlastností.

Sedadlá v zadnej časti interiéru ponúkajú rozmanité možnosti konfigurácie. Od normálneho batožinového priestoru až po obrovský nákladový priestor možno realizovať čokoľvek. Otváranie a zatváranie zadného výklopného veka je teraz mimoriadne jednoduché. Čisto manuálne ovládanie je možné doplniť automatickým dovieraním, ktoré uľahčuje zatváranie zadného výklopného veka a znižuje hlučnosť celého procesu. Ešte jednoduchšie ovládanie umožňuje nové riešenie s kompletne elektrickým ovládaním. Veko sa automaticky otvorí po uchopení madla a zavrie sa na povel zatiahnutie za pútko alebo stlačení tlačidla. Veko možno alternatívne otvoriť stlačením tlačidla na dverách vodiča alebo na diaľkovom ovládaní integrovanom do kľúča od vozidla. Najmä zatváranie veka, ktoré je v otvorenej polohe približne dva metre nad zemou, je vďaka tomu výrazne ľahšie.

Bezpečnosť

 Front Assist (na želanie pre Transporter, Multivan a Caravelle; sériovo pre Multivan Business) monitoruje radarovým senzorom situáciu pred vozidlom a rozpoznáva nebezpečne krátku vzdialenosť od vozidla vpredu a prispieva ku skráteniu brzdnej dráhy. Systém v nebezpečných situáciách varuje vodiča zvukovým a vizuálnym signálom, ako aj miernym a krátkym brzdným impulzom. Adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) používa aj radarový senzor, s ktorým meria vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla a relatívna rýchlosť. Systém ACC v kombinácii s prevodovkou DSG spomaľuje vozidlo v prípade potreby až do úplného zastavenia, napríklad pri pomalom posúvaní v dopravných kolónach. V závislosti na situácii zaistí ACC automatický rozjazd vozidla. Súčasťou systémov Front Assist a ACC je funkcia núdzového brzdenia City, ktorá pomáha vodičovi pri rýchlosti jazdy nižšej ako 30 km / h, čím ponúka výrazne vyššiu úroveň bezpečnosti, a to najmä v hustej mestskej premávke. Ak vodič prehliadne prekážku, systém automaticky aktivuje brzdy a zníži nárazovú rýchlosť. Transporter je sériovo vybavený multikolíznou brzdou, ktorá v prípade nehody minimalizuje riziko následných kolízií. Ďalším prvkom výbavy na želanie je asistent diaľkových svetlometov Light Assist, ktorý na základe dát z kamery automaticky prepína medzi tlmenými a diaľkovými svetlami. Asistent pre rozpoznávanie únavy vodiča, ktorý sa dodáva sériovo vo vozidlách s multifunkčným displejom, zaznamenáva odchýlky od normálneho spôsobu riadenia a odporučí vodičovi prestávku na odpočinok. Na želanie dodávaný palubný komunikačný systém s elektronickým zosilovaním hlasu uľahčuje dorozumievanie medzi cestujúcimi v prednej a zadnej časti vozidla. Hlas vodiča je automaticky zosilniť a reprodukovaný audiosystémom pre cestujúcich vzadu. Všetky vozidlá s pohonom všetkých kolies 4MOTION môžu byť na želanie vybavené asistentom pre schádzanie strmých svahov HDA (Hill Descent Assist). Tento pomocník zaručuje bezpečné schádzanie svahov cieleným pribrzďovaním jednotlivých kolies a znižovaním otáčok motora. Pri jazde s prívesom využíva elektronicky riadený systém pre stabilizáciu prívesu komponenty elektronicky riadeného stabilizačného systému, a výrazne tak zvyšuje bezpečnosť jazdy. Najmä v regiónoch s chladným počasím a snehovými zrážkami sa uplatní nové vyhrievané čelné sklo.


Informačné a zábavné systémy

Všetky systémy sú vybavené funkciou handsfree Bluetooth, ktorá je významným príspevkom k bezpečnej jazde. Volkswagen Úžitkové vozidlá v prípade 6,33 "displeja prvýkrát používa senzory priblíženia. Akonáhle vodič alebo spolujazdec vpredu priblíži ruku k dotykovému displeju, systém sa automaticky prepne zo zobrazovacieho do zadávacieho režimu. Displeje majú tiež funkciu, ktorá umožňuje prechádzať zoznamy, napríklad multimediálnych súborov uložených na pamäťovej karte SD, prostým pohybom prsta po displeji. V závislosti na výbave môže mať vodič k dispozícii komfortné rozhranie pre mobilný telefón, ktoré zahŕňa bezdrôtové prepojenie s anténou vozidla pre mobilné telefóny, dodatočný vstup USB a ergonomickú priehradku na uloženie mobilného telefónu. V uplynulých rokoch sa výrazne rozšírilo používanie internetu na prenosných zariadeniach, ako sú chytré telefóny a tablety. V dôsledku toho vzrastá dopyt po okamžitom prístupe k informáciám aj za jazdy. Na tento trend reaguje ponuka služieb Guide & inform v rámci systému Car-Net, ktorý môže rozšíriť funkčnosť navigačných systémov Discover Media a Discover Media Plus.


Motory

Na trhoch, na ktorých platí emisná norma EU6, bude v modelovom rade T uvedená úplne nová generácia motorov TDI s interným označením "EA288 Nutz". Tento motor bol vyvinutý špeciálne s ohľadom na náročné požiadavky kladené na úžitkové vozidlá. Preto mali najvyššiu prioritu dlhá životnosť a odolnosť. Vpredu naprieč uložené motory sú sklonené dopredu o osem stupňov. Majú zdvihový objem 1968 cm3 a sú pripravené vo výkonových variantoch 62 kW / 84 k, 75 kW / 102 k, 110 kW / 150 ka 150 kW / 204 k. Zážihovou alternatívou je takisto štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 2,0 litra, ktorý poskytuje najvyšší výkon 110 kW / 150 k alebo 150 kW / 204 k. Nové motory naprieč celou modelovou radou ušetria liter paliva v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Všetky motory Euro 5 a Euro 6 sú sériovo vybavené "obľúbeným" štart-stop systémom. Vďaka tomu bola kombinovaná spotreba paliva znížená v priemere o 15%.

Generation SIX 

Volkswagen Úžitkové vozidlá bude pri začatí predaja exkluzívne ponúkať špeciálnu edíciu Generation SIX, ktorá vychádza z verzie Multivan Comfortline, ktorej výbava bola rozšírená o celú radu exkluzívnych prvkov. Sériová výbava zahŕňa napríklad tmavo tónované sklá okien, predné a zadné svetlomety LED, hmlové svetlomety s funkciou odbočovacích svetiel a chróm paket. Medzi exkluzívne prvky výbavy na prianie sa radia celkom štyri varianty dvojfarebného laku karosérie s farebne zladenými ozdobnými prvkami na prístrojovej doske a 18 palcovými diskami z ľahkej zliatiny v retro dizajne "Disc" v dvoch farebných verziách. Špeciálna edícia disponuje mimoriadne širokou paletou elektronických systémov, medzi ktoré sériovo patria parkovacie senzory vpredu a vzadu, Side Assist s elektricky sklopnými vonkajšími spätnými zrkadlami, adaptívny tempomat ACC a audiosystémom Composition Media. Pastvou pre oči v interiéri sú sedadlá s dvojfarebným čalúnením Alcantarou, kontrastné prešívanie na kožou obšitom multifunkčnom volante a prevodovke a kobercové rohože s kontrastným lemovaním. Príjemnú teplotu zaisťujú vyhrievané sedadlá a automatická klimatizácia Climatronic.


___________________________________________________________________________

Viac informácii, fotiek a ešte veľa iného sa dozviete na aj na FACEBOOKu tohto blogu! :) 

Komentáre