Tradičný tuningový zraz vozidiel koncernu VW pri jazere Worthersee nemohol zostať bez povšimnutia materskej automobilky. Predstavila tu jeden krásny koncept, no v podstate už sériovú podobu edície Golfu GTI 40th Edition. Prichádza v čase štyridsiateho výročia Golfu GTI.
Je to presne 40 rokov, čo sa najslávnejší nemecký hatchback predstavil v úlohe hothatch-u s prívlastkom GTI. Volkswagen si výročie pripomenie uvedením "limitovanej" série GTI 40th Edition, ktorej výsledkom bude zrejme vôbec najrýchlejší Golf GTI všetkých čias, rýchlejší ako súčasné GTI Performance. Ako bude vyzerať, prezradila automobilka v podstate už na tuningovom stretnutí vo Worthersee. To, čo sa totiž skrýva pod názvom Golf GTI Clubsport, nie je nič iné, ako verný predobraz očakávanej novinky.
Clubsport dostal agresívnejší aerodynamický bodykit obsahujúci nárazník s trojuholníkovými otvormi pre prívod vzduchu k motoru, spodnú chrómovú lištu aj bočné lamely, ktoré nasmerujú vzduch k brzdám. V porovnaní so sériovým Golfom GTI tu máme tiež plastickejšie tvarované prahy, väčší zadný spojler prerastajúci až do stĺpikov a nárazník so zväčšeným difúzorom. Civilnejšie pôsobiacemu Golfu GTI to rozhodne prospelo. Podstatné ale je, že nejde len o vizuálny tuning.
Pod kapotu zamieri viac koní. Oveľa viac! Kým v Golfe GTI ponúka 2,0 TSI 162 kW / 220 koní alebo 169 kW / 230 koní v prípade, že zvolíte verziu Performance. Clubsport posiela na predné kolesá cez 6. stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG až 195 kW / 265 koní. Navyše je tu funkcia Overboost, ktorá povolí krátkodobý nárast výkonu o 10% až na 213 kW / 290 koní. Takže sa nápadne priblíži ostrej vrcholovej verzii Golf R, ktorá má navyše už len zanedbateľných 7 kW / 10 koní. S prenosom výkonu na predok mu ale pomôže elektronický samosvorný diferenciál VAQ.
Dynamické parametre zatiaľ Volkswagen nezverejnil, ale nemusia byť ďaleko od ťažšieho Golfa R, ktorý šprintuje na stovku za 4,9 resp. 5,1 sekundy s manuálom, takže tipujem nejakých 5,9 sekundy, čo je aj ideálny stred medzi Golfom GTI a R :) K prvým zákazníkom sa Golf GTI 40th Edition dostane pravdepodobne až na budúci rok, keď uplynie 40 rokov od spustenia predaja prvej generácie Golfa GTI, hoci premiéru mal už rok predtým (1975)!? ;) Už sa na vylepšený Golfík GTI 40th Edition tešííím!!
Je to presne 40 rokov, čo sa najslávnejší nemecký hatchback predstavil v úlohe hothatch-u s prívlastkom GTI. Volkswagen si výročie pripomenie uvedením "limitovanej" série GTI 40th Edition, ktorej výsledkom bude zrejme vôbec najrýchlejší Golf GTI všetkých čias, rýchlejší ako súčasné GTI Performance. Ako bude vyzerať, prezradila automobilka v podstate už na tuningovom stretnutí vo Worthersee. To, čo sa totiž skrýva pod názvom Golf GTI Clubsport, nie je nič iné, ako verný predobraz očakávanej novinky.
Clubsport dostal agresívnejší aerodynamický bodykit obsahujúci nárazník s trojuholníkovými otvormi pre prívod vzduchu k motoru, spodnú chrómovú lištu aj bočné lamely, ktoré nasmerujú vzduch k brzdám. V porovnaní so sériovým Golfom GTI tu máme tiež plastickejšie tvarované prahy, väčší zadný spojler prerastajúci až do stĺpikov a nárazník so zväčšeným difúzorom. Civilnejšie pôsobiacemu Golfu GTI to rozhodne prospelo. Podstatné ale je, že nejde len o vizuálny tuning.
Pod kapotu zamieri viac koní. Oveľa viac! Kým v Golfe GTI ponúka 2,0 TSI 162 kW / 220 koní alebo 169 kW / 230 koní v prípade, že zvolíte verziu Performance. Clubsport posiela na predné kolesá cez 6. stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG až 195 kW / 265 koní. Navyše je tu funkcia Overboost, ktorá povolí krátkodobý nárast výkonu o 10% až na 213 kW / 290 koní. Takže sa nápadne priblíži ostrej vrcholovej verzii Golf R, ktorá má navyše už len zanedbateľných 7 kW / 10 koní. S prenosom výkonu na predok mu ale pomôže elektronický samosvorný diferenciál VAQ.
Dynamické parametre zatiaľ Volkswagen nezverejnil, ale nemusia byť ďaleko od ťažšieho Golfa R, ktorý šprintuje na stovku za 4,9 resp. 5,1 sekundy s manuálom, takže tipujem nejakých 5,9 sekundy, čo je aj ideálny stred medzi Golfom GTI a R :) K prvým zákazníkom sa Golf GTI 40th Edition dostane pravdepodobne až na budúci rok, keď uplynie 40 rokov od spustenia predaja prvej generácie Golfa GTI, hoci premiéru mal už rok predtým (1975)!? ;) Už sa na vylepšený Golfík GTI 40th Edition tešííím!!
Volkswagen Golf GTI ClubSport –
Technické údaje
|
||
Motor
|
4-valec 2,0 TSI
|
4-valec 2,0 TSI
|
Ventily na valec
|
4
|
4
|
Prevodovka
|
6.st. manuálna
|
6.st. DSG
|
Výkon (kW/k)
|
195kW / 265 koní pri 5350-6600ot. / min.
|
195kW / 265 koní pri 5350-6600ot. / min.
|
Výkon (Boost)
|
213kW / 290 koní
|
213kW / 290 koní
|
Zrýchlenie 0-100 (s)
|
6,3
|
5,9
|
Maximálna rýchlosť (km/h)
|
250
|
250
|
Spotreba (l/100km)
|
7,0
|
6,9
|
Emisná norma
|
Euro 6
|
Euro 6
|
Hmotnosť (kg)
|
1 375
|
1 395
|
Pohon
|
predný
|
predný
|
Rozmer kolies
|
225/40 R18
|
225/40 R18
|
Objem palivovej nádrže (l)
|
50
|
50
|
Fotogaléria
_______________________________________________________________________
Komentáre
Zverejnenie komentára