Nový Volkswagen Tiguan - Láska na prvý pohľad

Na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom predstavil Volkswagen druhú generáciu obľúbeného kompaktného SUV bestselleru modelu Tiguan. Totiž od roku 2007, keď sa prvýkrát predstavil, vyrobilo sa ho viac ako 2,6 milióna kusov. Bol najvyšší čas prísť s novým modelom, pretože konkurencia je veľká a stále posúva latku vyššie a vyššie.

V porovnaní s predchodcom nový Tiguan narástol o 6 centimetrov na výslednú hodnotu 4,49 metrov. Rázvor sa zväčšil až o 8 centimetrov, z ktorého profitujú cestujúci na zadných sedadlách, kde majú asi 3 centimetre k dobru pre priestor na kolená. Zadná lavica je asymetricky delená a posuvná o 18 centimetrov. Na výšku druhá generácia meria 1632 milimetrov, čo je o 33 milimetrov menej ako predchodca, pričom je o 30 milimetrov širší. Nový Tiguan stojí ako prvé kompaktné SUV na novej podvozkovej platforme MQB. Ak by Vám to bolo málo, tak v roku 2017 má prísť aj predĺžená sedemmiestna varianta XL - len na niektoré trhy.



Z hľadiska vonkajšieho dizajnu sa mnoho zmenilo, ostrejšie hrany na to nevyzerajú ale auto má lepšiu hodnotu aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,31. Celé auto má sebaistejší postoj a zadná časť je veľmi krásna a exkluzívna, pretože takúto zadnú časť ešte nenájdete na žiadnom inom Volkswagene. Tiguan sa včera predstavil na Volkswagen Group Night vo viacerých variantách. Základný model, model Offroad určený do stredne ľahšieho terénu, následne v športovom optickom pakete R-Line, v ktorom je asi podľa mňa najkrajší a Plug-In hybridnej verzii GTE, ktorá kombinuje klasický spaľovací motor 1,4 TSI 115 kW + elektrický motor, s ktorým má výslednú výkonovú hodnotu 218 koní. K vonkajšej kráse mu prispeli Full LED svetlomety, tie majú úžasnú grafiku. Aj zadnú časť tvoria veľmi pekne dizajnovo navrhnuté LED svetlá.



Vo vnútri nájdeme novú prístrojovú dosku s digitálnymi budíkmi tzv. Active Info Display, ktorý sa nachádza v novom Passate B8. Batožinový priestor narástol o 145 litrov na výsledných 615 litrov, pričom maximum je 1655 litrov po sklopení zadných sedadiel. Samozrejmosťou sú bezpečnostné systémy a komfortné prvky, napríklad ACC adaptívny tempomat, 360° kamery okolo vozidla Area View, Lane Assist, Side Assist, systém sledovania mŕtveho uhla Blind Spot monitor alebo jeden z najlepších asistenčných systém Emergency Assist. V príplatkovej výbave určite nebudú chýbať ErgoActive alebo ErgoComfort sedadlá, najvyspelejšia navigácia Discover Pro, App Connet, pripojenie WLAN, Dynaudio či panoramatická strecha.



Pod veľkou kapotou sa nachádza 8 pohonných jednotiek. Štyri benzínové a štyri naftové. Benzínové motory zastupuje 1,4 TSI s výkonmi 92 kW/125 koní, 110 kW/150 koní ďalej 1,8 TSI s výkonom 132 kW/180 koní a najsilnejší je 2,0 TSI s bohatým výkonom 162 kW/220 koní. Naftové motory ponúkajú len dvojlitrový objem, z ktorého vyťažil Volkswagen 85 kW/115 koní, 110 kW/150 koní a 140 kW/190 koní. Čerešničkou na torte je 2,0 BiTDI z Passatu s výkonom 176 kW/ 240 koní. Jednotlivé motory pre Tiguana môžu byť úspornejšie až o 24%.

Varianty s pohonom všetkých štyroch kolies dostali vyššiu svetlú výšku podvozka o 11 milimetrov na výsledných 200 milimetrov. Ak si objednáte offroadovú variantu, tak budete mať ešte väčšiu istotu v teréne vďaka väčšiemu nájazdovému uhlu 25,6°, no vzadu je uhol rovnaký 24,7°. Novinkou pre nového Tiguana je systém riadenia elektroniky pohonu všetkých štyroch kolies 4MOTION Active Control, kde sa dá prepínať medzi štyrmi rôznymi režimami pre jazdu mimo spevnenej cesty - Onroad, Snow, Offroad a Offroad individual. Zadné kolesá sa pripájajú pomocou medzinápravovej spojky spojky Haldex 5. generácie. Tiguan umožňuje ťahať prívesy s hmotnosťou až 2500kg.



Popri sériovej verzie tohto Tiguanu sa vo Frankfurte predstavil aj vyššie spomínaný koncept Tiguan GTE, ktorý využíva Plug-In hybridnú techniku. Tiguan má celkový výkon 160 kW/ 218 koní a dokáže čisto na elekrinu prejsť až 50 km. Priemerná spotreba by sa mala pohybovať okolo 1,9 litra na 100 km, čo zodpovedá emisiám 42 g/km. Auto má navyše na streche solárny modul. Ten by mal počas roka vytvoriť toľko energie. že auto zvládne prejsť až 1000 km (v závislosti na intenzite slnečného žiarenia, napríklad v Nemecku by to malo byť o polovicu menej). Čisto poháňaný elektromotorom môže ísť rýchlosťou až 130 km/h, v režime GTE využíva síl oboch motorov, pričom sa jedná o tzv. boosting. V tom prípade zrýchli z pokoja na stovku za 8,1 sekundy a pôjde maximálne 200 km/h.





Začiatok výroby nového Tiguana sa plánuje na 51. týždeň tohto roka a prvé kusy by k nám mohli prísť niekedy v januári alebo februári. Ceny tiež ešte nepoznám ale predpokladám štartovaciu cenu od cca. 22 000 €.

Fotogaléria









______________________________________________________________________________



Komentáre

  1. Celkově mi přijde, že cokoliv VW udělá a má to jméno od T, tak je to docela povedený model. Tiguan, Touran, Touareg. Na poli těch rodinných SUV nebo MVP (to si určitě každý sám) má prostě hodně navrch. I když jako by to chtělo používat i novější technologie. Třeba tady jsem nedávno četl o tom, jak magnetické motory využívají permanentní magnety a to mi taky přišlo hodně zajímavé. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára