MiniTest - Volkswagen Caddy 2,0 TDI Generation Four

Volkswagen Caddy patrí medzi populárne úžitkové vozidlá, ktoré sa vyrábajú v štyroch generáciách od roku 1979. V rámci druhej generácie dokonca vznikol pick-up, ktorý bol iba Škodou Felicia pick-up s inými značkami. Aktuálna generácia nahrádza populárnu tretiu generáciu caddyho, ktorá sa vyrába jedenástym rokom a predalo sa jej cez 1,5 milióna exemplárov. Na tento úspech chce nadviazať nový model, aj preto bol vylepšený vo viacerých oblastiach.

Dizajn


Exteriér 

Evolúcia bestselleru: Dizajn nového modelu Caddy zaujme nielen výraznejšími črtami a jasne definovanými plochami s elegantnou čistotou. Novo navrhnutý predok a osobitne stvárnený zadok dodávajú navyše novému kompaktnému a rodinnému autu nezameniteľný charakter. K odlíšeniu prispievajú tiež nové predné a zadné svetlomety. Tie predné môžu byť za príplatok aj bi-xenónové s natáčaním do zákruty s dennými LED svetlami s veľmi peknou grafikou. Caddyna si v plnom rozsahu zachováva svoju mimoriadnu funkčnosť, zároveň však zaujme ešte prepracovaným charakterom, exkluzivitou a dynamikou. Vďaka novým líniám, lesklej čiernej mriežke chladiča s tromi chrómovými lištami získala predná časť výrazný športový vzhľad. Medzi ďalšie prvky patria na želanie dodávané červené, strojovo leštené 17'' disky z ľahkých zliatin "Madrid" a stmavené zadné svetlá. Moja testovaná verzia bola vybavená 16'' palcovými diskami z ľahkých zliatin na zimných pneumatikách. 




Interiér

Na expresívny exteriér nadväzuje interiér s výraznými líniami a plochami. Moderný vzhľad nového Caddy je umocnený atraktívnym ozdobným obložením s integrovanými výduchmi klimatizácie a novou generáciou informačných a zábavných systémov. V interiéri dominujú kvalitné, no tvrdšie plasty, ktoré vydržia častokrát aj drsnejšie zachádzanie - predsa Caddyna je rodinné a úžitkové auto v jednom. Na výbornom a pohodlnom sedadle vodiča si každý nájde ideálnu šoférsku pozíciu. Už po predstavení tejto novej generácie, som si opäť všimol spomínané staré páčky smeroviek, stieračov a aj budíky ostali skoro rovnaké - len grafika palubného počítača sa trochu zmenila. To ešte nie je všetko, čo ma sklamalo. Stredová konzola ostala v rovnakom usporiadaní ako v predchádzajúcej generácii, čiže klimatizácia v hornej časti a rádio v dolnej. Z praktického hľadiska by to malo byť práve naopak - rádio resp. infotainment hore a klimatizácia dole, pretože častejšie prelaďujeme rádio alebo sa pozeráme na navigáciu.  


Komfort a praktickosť

V novej generácii Caddy ostala rovnaká praktickosť a stále si drží post veľmi dobrého rodinného auta. Niet sa čomu čudovať - ja sám by som ju veľmi chcel. Zadné sedadlá sú variabilne posúvateľné, ponúkajú možnosť sklápania a taktiež sa dajú aj úplne vyberať, čo umožní prepravovať veľkokapacitné náklady. Na rozdiel od sedadiel v Multivane majú sedadlá v Caddyne mušiu váhu a ľahko sa s nimi manipuluje.



Hneď po mojom prvom stretnutí som sa do nej buchol. Najprv to bola láska na prvý pohľad ale niekedy len pohľad nestačí. A nemýlil som sa, pretože už po prejdení pár metrov som sa s tým autom dokonale zžil a prišlo mi to, ako keby som ho poznal mnoho rokov. Najviac ma potešil podvozok, o ktorom môžem s veľkým pokojom a uznaním povedať, že je o istý kus lepší ako moje Polo s interným označením 6C. Podvozok v Caddyne neodskakuje a veľmi dobre drží na ceste a to aj pri dynamickej jazde či predbiehacom manévri v zákrute, v ktorej nie je najlepšia kvalita asfaltu.

Batožinový priestor má základný objem 750 litrov, maximálne praktický štvorcový tvar, nízku nakladaciu hranu a môže byť zväčšený až na veľmi dobrých 3030 litrov. Len pozor pri prístupe k nemu - veko kufra je naozaj obrovské, musíte teda okolo seba mať pri otváraní dostatok miesta. Komu by ponúkaný priestor kufra nestačil, môže zvoliť predĺženú osemmiestnu variantu Maxi, ktorá v päťmiestnom usporiadaní pojme 1 350 litrov batožiny (resp. max. 3 880 litrov v dvojmiestnom usporiadaní).




Jazda

Testovaný stredný výkonový variant dvojlitrového naftového motora s výkonom 75 kW bol spojený s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Toto spojenie funguje bez pripomienok a prispieva k pocitu, že riadite bežný osobný automobil a nie dodávku. Dvojliter je čiperný a plný síl. Je mu preto absolútne jedno, či je vozidlo prázdne alebo plne naložené. S celkovou hmotnosťou vozidla až 2 255 kg si tak dokáže hravo poradiť. Žiadnu brutálnu akceleráciu však nemôžete čakať. Na mojej testovacej trase Banská bystrica - Sielnica (aj cez obec) - Sliač a naspäť do Bystrice, čo bolo asi 25km som dosiahol výslednú priemernú spotrebu 6,9 litra nafty na 100 km. A to som ju nejako príliš nešetril a na diaľnici dosahoval rýchlosť aj okolo 150 km/h. Skvele maskuje dodávkovitý pôvod. Oproti konkurencii sa Caddy len minimálne nakláňa, je istejší, lepšie ovládateľný a vyniká výrazne istejším držaním zvolenej stopy. Caddy si nechá v zákrutách páčiť naozaj veľa. Na suchom povrchu musíte v sebe potlačiť pud sebazáchovy, aby sa aktivoval ESP, ktoré zasahuje citlivo a snaží sa o maximálne rýchly prejazd zákrutou. Caddy nie je náchylný na bočný vietor a zvolený smer drží ukážkovo. Nie nadarmo má Caddy prezývku - najšportovejší úžitkáč! :)




Keď Golf Sportsvan nestačí a Touran je drahý!

Volkswagen Caddy nie je tak kompaktný ako Golf Sportsvan, ale dokáže poskytnúť viac priestoru posádke i batožine. Nový Caddy vyhovie všetkým, ktorí sú zvyknutí na palubnú dosku z dielne Volkswagenu, vyžadujú plejádu moderných bezpečnostných systémov v kombinácii s nadpriemerným batožinovým priestorom spojeným s výbornou variabilitou interiéru. Špeciálna testovaná verzia Generation Four zvyšuje atraktivitu modelu a prináša výbavu porovnateľnú s Golfom Sportsvan.

Záver


PÁČILO SA MI 

  • jazdné vlastnosti
  • ovládateľnosť, minimálna náchylnosť na bočný vietor
  • presné radenie 5. st. manuálnej prevodovky
  • variabilita, priestrannosť a batožinový priestor + nízka nakladacia hrana
  • motor 
  • spotreba
  • bezpečnostné systémy
  • imidž verzie Generation Four (hlavne v červenej metalíze Fortana s červenými diskami)


NEPÁČILO SA MI


  • opačné umiestnenie rádia a klimatizácie
  • páčky smeroviek a stieračov
  • starší dizajn budíkov
KUPUJEM / NEKUPUJEM

KUPUJEM → Caddy je výborný rodinný spoločník a  pracovné auto v jednom. Ja som sa do tejto novej Caddyny neskutočne zamiloval a určite by som si kúpil presne túto verziu Generation Four v červenej metalíze Fortana s červenými lakovanými 17 palcovými diskami "Madrid", ale s motorom 2,0 TDI s výkonom 90kW a 122 koní s pohonom 4Motion alebo najsilnejšiu variantu tohto dvojlitra s výkonom 110kW a 150 koní so 6 st. automatickou prevodovkou DSG taktiež s pohonom 4Motion.


Technické údaje


Technické údaje – Volkswagen Caddy 2,0 TDI 102k Generation Four
Motor
4-valcový diesel CR
Výkon
(kW/k)
75/102
Prevodovka
5. st. manuálna
Pohotovostná hmotnosť
(kg)
1 457
Počet miest
5
Max. krútiaci moment
 (Nm pri ot/min)
250 Nm pri 1 300 - 2 800
Maximálna rýchlosť
(km/h)
172
Zrýchlenie 0-100
 (s.)
12,9
Kombinovaná spotreba (l/100km)
4,6
Objem náklad. priestoru
(m3)
1,3 - 2,3
Dĺžka x šírka x výška
 (mm)
4408 x 1793 x 1822
Základná cena od
(€ s DPH)
13 740€
Základná cena test. vozidla
 (€ s DPH)
24 091€
Cena testovaného vozidla
 (€ s DPH)
26 260€ (aktuál. 22 000€)


V spolupráci s








Veľmi pekne ďakujem autorizovanému predajcovi VW Úžitkových vozidiel Autonovo v Banskej Bystrici za poskytnutie vozidla na testovanie.


Fotogaléria















Komentáre