Volkswagen Caddy patrí medzi populárne úžitkové vozidlá, ktoré sa vyrábajú v štyroch generáciách od roku 1979. V rámci druhej generácie dokonca vznikol pick-up, ktorý bol iba Škodou Felicia pick-up s inými značkami. Aktuálna generácia nahrádza populárnu tretiu generáciu caddyho, ktorá sa vyrába jedenástym rokom a predalo sa jej cez 1,5 milióna exemplárov. Na tento úspech chce nadviazať nový model, aj preto bol vylepšený vo viacerých oblastiach.
NEPÁČILO SA MI
Veľmi pekne ďakujem autorizovanému predajcovi VW Úžitkových vozidiel Autonovo v Banskej Bystrici za poskytnutie vozidla na testovanie.
Dizajn
Exteriér
Evolúcia bestselleru: Dizajn nového modelu Caddy zaujme nielen výraznejšími črtami a jasne definovanými plochami s elegantnou čistotou. Novo navrhnutý predok a osobitne stvárnený zadok dodávajú navyše novému kompaktnému a rodinnému autu nezameniteľný charakter. K odlíšeniu prispievajú tiež nové predné a zadné svetlomety. Tie predné môžu byť za príplatok aj bi-xenónové s natáčaním do zákruty s dennými LED svetlami s veľmi peknou grafikou. Caddyna si v plnom rozsahu zachováva svoju mimoriadnu funkčnosť, zároveň však zaujme ešte prepracovaným charakterom, exkluzivitou a dynamikou. Vďaka novým líniám, lesklej čiernej mriežke chladiča s tromi chrómovými lištami získala predná časť výrazný športový vzhľad. Medzi ďalšie prvky patria na želanie dodávané červené, strojovo leštené 17'' disky z ľahkých zliatin "Madrid" a stmavené zadné svetlá. Moja testovaná verzia bola vybavená 16'' palcovými diskami z ľahkých zliatin na zimných pneumatikách.
Interiér
Na expresívny exteriér nadväzuje interiér s výraznými líniami a plochami. Moderný vzhľad nového Caddy je umocnený atraktívnym ozdobným obložením s integrovanými výduchmi klimatizácie a novou generáciou informačných a zábavných systémov. V interiéri dominujú kvalitné, no tvrdšie plasty, ktoré vydržia častokrát aj drsnejšie zachádzanie - predsa Caddyna je rodinné a úžitkové auto v jednom. Na výbornom a pohodlnom sedadle vodiča si každý nájde ideálnu šoférsku pozíciu. Už po predstavení tejto novej generácie, som si opäť všimol spomínané staré páčky smeroviek, stieračov a aj budíky ostali skoro rovnaké - len grafika palubného počítača sa trochu zmenila. To ešte nie je všetko, čo ma sklamalo. Stredová konzola ostala v rovnakom usporiadaní ako v predchádzajúcej generácii, čiže klimatizácia v hornej časti a rádio v dolnej. Z praktického hľadiska by to malo byť práve naopak - rádio resp. infotainment hore a klimatizácia dole, pretože častejšie prelaďujeme rádio alebo sa pozeráme na navigáciu.
Komfort a praktickosť
V novej generácii Caddy ostala rovnaká praktickosť a stále si drží post veľmi dobrého rodinného auta. Niet sa čomu čudovať - ja sám by som ju veľmi chcel. Zadné sedadlá sú variabilne posúvateľné, ponúkajú možnosť sklápania a taktiež sa dajú aj úplne vyberať, čo umožní prepravovať veľkokapacitné náklady. Na rozdiel od sedadiel v Multivane majú sedadlá v Caddyne mušiu váhu a ľahko sa s nimi manipuluje.
Hneď po mojom prvom stretnutí som sa do nej buchol. Najprv to bola láska na prvý pohľad ale niekedy len pohľad nestačí. A nemýlil som sa, pretože už po prejdení pár metrov som sa s tým autom dokonale zžil a prišlo mi to, ako keby som ho poznal mnoho rokov. Najviac ma potešil podvozok, o ktorom môžem s veľkým pokojom a uznaním povedať, že je o istý kus lepší ako moje Polo s interným označením 6C. Podvozok v Caddyne neodskakuje a veľmi dobre drží na ceste a to aj pri dynamickej jazde či predbiehacom manévri v zákrute, v ktorej nie je najlepšia kvalita asfaltu.
Batožinový priestor má základný objem 750 litrov, maximálne praktický štvorcový tvar, nízku nakladaciu hranu a môže byť zväčšený až na veľmi dobrých 3030 litrov. Len pozor pri prístupe k nemu - veko kufra je naozaj obrovské, musíte teda okolo seba mať pri otváraní dostatok miesta. Komu by ponúkaný priestor kufra nestačil, môže zvoliť predĺženú osemmiestnu variantu Maxi, ktorá v päťmiestnom usporiadaní pojme 1 350 litrov batožiny (resp. max. 3 880 litrov v dvojmiestnom usporiadaní).
Batožinový priestor má základný objem 750 litrov, maximálne praktický štvorcový tvar, nízku nakladaciu hranu a môže byť zväčšený až na veľmi dobrých 3030 litrov. Len pozor pri prístupe k nemu - veko kufra je naozaj obrovské, musíte teda okolo seba mať pri otváraní dostatok miesta. Komu by ponúkaný priestor kufra nestačil, môže zvoliť predĺženú osemmiestnu variantu Maxi, ktorá v päťmiestnom usporiadaní pojme 1 350 litrov batožiny (resp. max. 3 880 litrov v dvojmiestnom usporiadaní).
Testovaný stredný výkonový variant dvojlitrového naftového motora s výkonom 75 kW bol spojený s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Toto spojenie funguje bez pripomienok a prispieva k pocitu, že riadite bežný osobný automobil a nie dodávku. Dvojliter je čiperný a plný síl. Je mu preto absolútne jedno, či je vozidlo prázdne alebo plne naložené. S celkovou hmotnosťou vozidla až 2 255 kg si tak dokáže hravo poradiť. Žiadnu brutálnu akceleráciu však nemôžete čakať. Na mojej testovacej trase Banská bystrica - Sielnica (aj cez obec) - Sliač a naspäť do Bystrice, čo bolo asi 25km som dosiahol výslednú priemernú spotrebu 6,9 litra nafty na 100 km. A to som ju nejako príliš nešetril a na diaľnici dosahoval rýchlosť aj okolo 150 km/h. Skvele maskuje dodávkovitý pôvod. Oproti konkurencii sa Caddy len minimálne nakláňa, je istejší, lepšie ovládateľný a vyniká výrazne istejším držaním zvolenej stopy. Caddy si nechá v zákrutách páčiť naozaj veľa. Na suchom povrchu musíte v sebe potlačiť pud sebazáchovy, aby sa aktivoval ESP, ktoré zasahuje citlivo a snaží sa o maximálne rýchly prejazd zákrutou. Caddy nie je náchylný na bočný vietor a zvolený smer drží ukážkovo. Nie nadarmo má Caddy prezývku - najšportovejší úžitkáč! :)
Keď Golf Sportsvan nestačí a Touran je drahý!
Volkswagen Caddy nie je tak kompaktný ako Golf Sportsvan, ale dokáže poskytnúť viac priestoru posádke i batožine. Nový Caddy vyhovie všetkým, ktorí sú zvyknutí na palubnú dosku z dielne Volkswagenu, vyžadujú plejádu moderných bezpečnostných systémov v kombinácii s nadpriemerným batožinovým priestorom spojeným s výbornou variabilitou interiéru. Špeciálna testovaná verzia Generation Four zvyšuje atraktivitu modelu a prináša výbavu porovnateľnú s Golfom Sportsvan.
Záver
PÁČILO SA MI
- jazdné vlastnosti
- ovládateľnosť, minimálna náchylnosť na bočný vietor
- presné radenie 5. st. manuálnej prevodovky
- variabilita, priestrannosť a batožinový priestor + nízka nakladacia hrana
- motor
- spotreba
- bezpečnostné systémy
- imidž verzie Generation Four (hlavne v červenej metalíze Fortana s červenými diskami)
- opačné umiestnenie rádia a klimatizácie
- páčky smeroviek a stieračov
- starší dizajn budíkov
KUPUJEM / NEKUPUJEM
KUPUJEM → Caddy je výborný rodinný spoločník a pracovné auto v jednom. Ja som sa do tejto novej Caddyny neskutočne zamiloval a určite by som si kúpil presne túto verziu Generation Four v červenej metalíze Fortana s červenými lakovanými 17 palcovými diskami "Madrid", ale s motorom 2,0 TDI s výkonom 90kW a 122 koní s pohonom 4Motion alebo najsilnejšiu variantu tohto dvojlitra s výkonom 110kW a 150 koní so 6 st. automatickou prevodovkou DSG taktiež s pohonom 4Motion.
Technické údaje
Technické údaje – Volkswagen Caddy 2,0 TDI 102k
Generation Four
|
|
Motor
|
4-valcový diesel CR
|
Výkon
(kW/k)
|
75/102
|
Prevodovka
|
5. st. manuálna
|
Pohotovostná hmotnosť
(kg)
|
1 457
|
Počet miest
|
5
|
Max. krútiaci moment
(Nm pri ot/min)
|
250 Nm pri 1 300 - 2 800
|
Maximálna rýchlosť
(km/h)
|
172
|
Zrýchlenie 0-100
(s.)
|
12,9
|
Kombinovaná spotreba (l/100km)
|
4,6
|
Objem náklad. priestoru
(m3)
|
1,3 - 2,3
|
Dĺžka x šírka x výška
(mm)
|
4408 x 1793 x 1822
|
Základná cena od
(€ s DPH)
|
13 740€
|
Základná cena test. vozidla
(€ s DPH)
|
24 091€
|
Cena testovaného vozidla
(€ s DPH)
|
26 260€ (aktuál. 22 000€)
|
Veľmi pekne ďakujem autorizovanému predajcovi VW Úžitkových vozidiel Autonovo v Banskej Bystrici za poskytnutie vozidla na testovanie.
Komentáre
Zverejnenie komentára