MiniTest - Volkswagen Multivan Highline 2,0 BiTDI 4MOTION

Aby tento môj blog nebol len o článkoch, novinkách a autosalónoch, tak som si pre Vás pripravil MiniTest alebo "Prvý dojem" zo šiestej generácie úspešného modelu Transporter resp. Multivan.

Doterajšia generácia má za jedenásť rokov výroby na svojom konte dva milióny predaných vozidiel po celom svete. Za celú 65-ročnú históriu tejto modelovej rady bolo predaných už 12 miliónov vozidiel. Volkswagen úžitkové vozidlá vďaka tomu ťaží z 65 rokov skúseností s uspokojovaním potrieb zákazníkov, na základe ktorých ponúka moderné riešenie pre náročné úlohy v oblasti prepravy. Každá generácia modelu T udávala smer vývoja techniky a dokonale vychádzala v ústrety potrebám trhu.

Dizajn


Exteriér

Hneď po predstavení tejto šiestej generácie sa rozdelili fanúšikovia na dva tábory. Jedna skupina tvrdila, že ide zas len o facelift modelu T5 a druhá skupina, že ide o novú generáciu. Ako sme už od dizajnérov Volkswagenu zvyknutí, tak vieme, že každý model, ktorý je úspešný a má veľmi priaznivé predajné čísla netreba nejako zásadne meniť. A to sa týka aj modelu T6.
Tvar karosérie sa medzigeneračne skoro nezmenil, pribudli nové bočné krivky, lišty a iné malé drobnosti, ktoré si všimne len odborník alebo majiteľ predchádzajúcej generácie. 
Vpredu dominuje nová predná maska s veľkými halogénovými alebo úplne novými LED svetlometmi, ktoré vyzerajú naozaj super. Vďaka týmto novým LED svetlám Multivan omladol a vyzerá ešte viac dospelejšie a drsnejšie. Iný je aj nárazník, v ktorom sú uložené hmlovky s funkciou natáčania do zákruty. V závislosti od výbavy môže mať T6-ka aj adaptívny tempomat ACC s front Assistom, ten si našiel tradičné miesto pod prednou maskou. 
V zadnej časti Multivanu je nový výrez na ŠPZ a koncové svetlá majú novú grafiku a tiež využívajú technológiu LED. Na výber sú klasické celé zadné dvere alebo obľúbené krídlové dvere.




Interiér

Interiér nového Multivanu pôsobí veľmi luxusne a cítiť z neho kvalitu a precíznosť, ktorú si Volkswagen pri tomto modeli zakladá. Všetko je na tom mieste, kde má byť. Nič nevytŕča ani nevŕzga. Ak by som si zavrel oči a nevedel by som v čom sedím, tak určite by som povedal, že sedím v Passate alebo v novom Tourane. Predné sedadlá sú veľmi komfortné a pohodlné, čo je samozrejme vhodné na dlhé cestovanie. Vodič aj spolujazdec si hneď nájdu svoju pohodlnú pozíciu a po dlhej ceste vystúpia z auta oddýchnutý. Multivan už tradične ponúka pre rodiny s deťmi mnoho odkladacích priestorov, či už v prednej časti kabíny alebo v zadnej časti - napr. hneď vedľa prevodovky je odkladací priestor na mobil, perá alebo aj občerstvenie pre vodiča či držiaky nápojov pre 3. rad sedadiel. S tretím radom sedadiel sa dá pekne a ľahko manipulovať a posúvať cez systém koľajníc. Už tradične ponúka Multivan obľúbené otočné sedadlo, s ktorým sa taktiež ľahko manipuluje a obľúbia si ho hlavne deti či vaši kolegovia z práce.

Mňa osobne sklamali na novej T6 tieto dve veci: → páčky smeroviek a stieračov ostali rovnaké ako v T5 a tak isto aj zastaraný dizajn budíkov otáčkomera a tachometra. To im už bolo fakt veľa vymeniť páčky a budíky za nové, ktoré sú v nových osobných Volkswagenoch?!


Informačné a zábavné systémy

Všetky systémy sú vybavené funkciou handsfree Bluetooth, ktorá je významným príspevkom k bezpečnej jazde. Volkswagen Úžitkové vozidlá v prípade 6,33 "displeja prvýkrát používa senzory priblíženia. Akonáhle vodič alebo spolujazdec vpredu priblíži ruku k dotykovému displeju, systém sa automaticky prepne zo zobrazovacieho do zadávacieho režimu. Displeje majú tiež funkciu, ktorá umožňuje prechádzať zoznamy, napríklad multimediálnych súborov uložených na pamäťovej karte SD, prostým pohybom prsta po displeji. V závislosti na výbave môže mať vodič k dispozícii komfortné rozhranie pre mobilný telefón, ktoré zahŕňa bezdrôtové prepojenie s anténou vozidla pre mobilné telefóny, dodatočný vstup USB a ergonomickú priehradku na uloženie mobilného telefónu. V uplynulých rokoch sa výrazne rozšírilo používanie internetu na prenosných zariadeniach, ako sú chytré telefóny a tablety. V dôsledku toho vzrastá dopyt po okamžitom prístupe k informáciám aj za jazdy. Na tento trend reaguje ponuka služieb Guide & inform v rámci systému Car-Net, ktorý môže rozšíriť funkčnosť navigačných systémov Discover Media a Discover Media Plus. Pre fanúšikov hudby a kvalitného ozvučenia si Volkswagen pripravil digitálny soundsystém "Dynaudio", ktorý stojí 1648 €. Dynaudio obsahoval aj môj testovaný kus a nedalo mi to, nevyskúšať si ho :) Veď posúďte sami v krátkej video ukážke.  






 Komfort a praktickosť

Novinkou je adaptívny systém dynamickej regulácie podvozka DCC (Dynamic Chassis Control) pre varianty s uzavretou karosériou. Adaptívne tlmiče umožňujú voľbu troch jazdných režimov: Comfort, Normal a Sport. V týchto prípadoch sa elektricky riadené tlmiče prispôsobia zvolenému štýlu riadenia. DCC prináša ďalšie zvýšenie úrovne už tak príkladných jazdných vlastností. Mnou testovaný model nastavenie tlmičov DCC nemal, čo mi vôbec neprekážalo, pretože auto bolo obuté na 17 palcových diskoch na zimných pneumatikách. Podvozok nového Multivanu je istejší a komfortnejší, čo som sa presvedčil v zákrutách za Sliačom v smere do Banskej Bystrice. Kto presadne do Multivanu z menšieho a ľahšieho auta, mal by si zvyknúť na väčšiu váhu, samozrejme iné rozmery a občasné "bojovanie" s vetrom na diaľnici.   

Sedadlá v zadnej časti interiéru ponúkajú rozmanité možnosti konfigurácie. Od normálneho batožinového priestoru až po obrovský nákladový priestor. Otváranie a zatváranie zadného výklopného veka je teraz mimoriadne jednoduché. Čisto manuálne ovládanie je možné doplniť automatickým dovieraním, ktoré uľahčuje zatváranie zadného výklopného veka a znižuje hlučnosť celého procesu. Ešte jednoduchšie ovládanie umožňuje nové riešenie s kompletne elektrickým ovládaním. Veko sa automaticky otvorí po uchopení madla a zatvorí sa na povel zatiahnutie za pútko alebo stlačení tlačidla. Veko možno alternatívne otvoriť stlačením tlačidla na dverách vodiča alebo na diaľkovom ovládaní integrovanom do kľúča od vozidla. Najmä zatváranie veka, ktoré je v otvorenej polohe približne dva metre nad zemou, je vďaka tomu výrazne ľahší.


Jazda

K otestovaniu sa mi dostala do rúk skoro najlepšia možná kombinácia T6. Multivan v najvyššej výbave Highline so štvorvalcovým dvojlitrovým naftovým motorom dopovaným dvoma turbami s výkonom 150kW a 204 koní v krásnej béžovej metalíze "Mojave". 
Ihneď po naštartovaní sa ozve tichší ale za to jasný klepotavý zvuk ešte studeného BiTDI-čka a cítite jemné chvenie vozidla. Keď sa už dáte do pohybu a motor sa začne ohrievať na prevádzkovú teplotu, tak až vtedy vnímate počuteľný rozdiel v tichosti chodu motora a taktiež tichšej 3-zónovej automatickej klimatizácie "Climatronic". Na okreskové jazdenie vám tento najsilnejší motor bohate stačí, pretože každé predbiehanie pomalšieho auta sa Vám bude páčiť, pretože stačí zo šiesteho prevodového stupňa manuálnej prevodovky hodiť do trojky, tým sa Multivan dostane do otáčok cca. 3500-4000 tisíc kde pomáha aj druhé turbo a vy sa budete usmievať ako ste s ľahkosťou popredbiehali väčšinu áut pred vami. O vaše bezpečné predbiehanie a zatáčanie do zákrut sa postará stabilizačný systém ESP a pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION riadený medzinápravovou spojkou Haldex 5. generácie. Pohon 4Motion samozrejme pomôže aj na klzkom, blatovom, štrkovom alebo zasneženom povrchu a s vyššou svetlou výškou sa dostanete aj na menej prístupné miesta, kam sa nedostanú majitelia bežných osobákov. Automaticky k tomuto pohonu sa viaže aj systém Hill Descent Control, ktorý pomôže pri prudkom klesaní z kopca.
Takéto rodinné business auto sa veľmi dobre šoféruje aj po meste a kľukatých uličkách mesta. Vďaka asistentovi rozjazdu do kopca sa tak nemusíte vyhýbať uliciam, ktoré vedú hore kopcom, kde potrebujete len zastať a vyložiť posádku. Parkovanie na úzkych miestach je s novou T6kou ešte ľahšie, keďže si v príplatkovej výbave môžete zaškrtnúť parkovacie senzory vpredu aj vzadu spolu s cúvacou kamerou Rear Assist.

Ako je na tom Multivan so spotrebou paliva?
V takomto type auta je to vždy o vodičovi a posádke, ak ide vodič sám a naozaj sa snaží ísť na spotrebu, tak nemá problém dostať sa na 6 litrov. Samozrejme, ak je auto využívané ako sa má, tak by mal rátať so spotrebou nafty okolo 8-9 litrov na 100km. A pravdou je, že málokto sa pozerá pri takomto veľkom a ťažkom aute určenom na prepravu rodiny, priateľov alebo kolegov na spotrebu :)

Záver

Ako zhodnotím nový Multivan? Pravdivou, ľahkou a známou vetou múdreho Pytagorasa, len trošku v inej podobe :) 
Multivanova veta znie takto: Obsah novej T6ky vyrobenej Volkswagenom, sa rovná súčtu obsahu kvalít z jeho 65 ročnej histórie. 



Páčilo sa mi
- Motor a pohon 4Motion
- Dobre poskladaná 6st. manuálna prevodovka
- Dizajn
- Priestrannosť
- Infotainment (Rádio s navigáciou a WLAN)
- Dynaudio
- Komfortné a pohodlné sedadlá, poloha za volantom
- Spotreba
- Hlučnosť
- Metalíza Béžová "Mojave" 

Nepáčilo sa mi
- vyššie uvedené páčky smeroviek, stieračov a dizajn budíkov
- trošku vyššia cena

KUPUJEM / NEKUPUJEM


Kupujem = Takýto typ rodinného a manažérskeho auta by som si vedel predstaviť u seba v garáži, presne v tejto nakonfigurovanej výbave, no bez ťažného zariadenia. Ale určite by som si radšej priplatil za dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG, ktorá sa tomuto autu hodí najviac! 




Technické údaje

Technické údaje – Multivan Highline 2,0 BiTDI 4MOTION
Motor
4-valcový diesel CR, biturbo
Výkon
(kW/k)
150/204
Prevodovka
6. st. manuálna
Pohotovostná hmotnosť
(kg)
2183
Počet miest
7
Max. krútiaci moment
 (Nm pri ot/min)
450 Nm pri 1400-2400
Maximálna rýchlosť
(km/h)
199
Zrýchlenie 0-100
 (s.)
10,0
Kombinovaná spotreba (l/100km)
6,7
Objem náklad. priestoru
(m3)
5,6
Dĺžka x šírka x výška
 (mm)
4904 x 1904 x 1950
Základná cena od
(€ s DPH)
28 801€ 
Základná cena test. vozidla
 (€ s DPH)
50 544€
Cena testovaného vozidla
 (€ s DPH)
61 455€ (aktuál. 56 880€)


V spolupráci s







Týmto VWeľmi pekne ďakujem autorizovanému predajcovi VW Úžitkových vozidiel Autonovo v Banskej Bystrici.

Fotogaléria
























Komentáre