Automobilka Volkswagen chce byť opäť líder v segmente
hybridov či elektrických vozidiel (EV) a pracuje tak samostatne alebo v spolupráci s inými
spoločnosťami na niekoľkých ekologických projektoch.
Volkswagen ticho predstavil prototyp výskumu Gen.E -
vozidlo, ktoré nám veľa hovorí o elektrickej budúcnosti značky a mohlo by sa
podobať alebo aspoň predstavovať novú generáciu modelu Golf prípadne elektrické
Polo.
Spoločnosť Volkswagen tvrdí, že výskumné vozidlo
"poskytuje prehľad o ďalšej generácii automobilov pre efektívnejšiu dopravu
s dojazdom viac ako 249 míľ (400 kilometrov)". Tvar znaku na kapote má dva
typy zásuviek, čo naznačuje, že koncept by mohol byť nabíjaný doma na trojfázových
nabíjačkách a na ultra rýchlych DC verejných staniciach. V skutočnosti
spoločnosť Volkswagen hovorí, že spolupracuje na vývoji mobilných nabíjacích
robotov, ktoré sa budú používať v podzemných garážach na "pripojenie
automobilu k dobíjaniu".
Koncept Gen.E má LED denné svetlá v tvare písmena C, ktoré
majú podobný tvar a veľkosť ako DRL aktuálneho e-Golfu, kde sú zabudované do
spodnej časti nárazníka. Za povšimnutie určite stojí efektívne a pekne spravená
maska chladiča, v ktorej je ukrytá kamera. Spodná časť nárazníka je domovom
niekoľkých radarov, kamera je umiestnená na čelnom skle - s najväčšou
pravdepodobnosťou sa používa vďaka asistentom na poloautonómnu jazdu.
Pri ďalšom pohľade som si všimol, že prototyp má otváracie
dvere v štýle "Gullwing" a vysúvateľné kľučky dverí, čo dáva mierne výhody
aerodynamike. Ďalším zaujímavým detailom je krídlo na zadnom stĺpiku. V
podstate B stĺpik spolu s krídlom na veku batožinového priestoru vytvára
masívny spojler pre optimalizovaný prietok vzduchu.
Volkswagen hovorí, že model Gen.E je založený na ľahkej
architektúre, ktorá bola navrhnutá pre "maximálnu bezpečnosť pri náraze a
to vrátane batérie". V tomto momente nie sú k dispozícii žiadne ďalšie
podrobnosti o koncepte, pretože inžinieri VW dávajú "len malú ukážku
svojich inak prísne dôverných tém na Media Day for the Future Mobility Days 2017."
______________________________________________________________________________________________________________
Za mě je to vlastně super koncept a jednu dobu jsme ho měli ve firmě jako služební automobil. A k tomu teda musela být nabíjecí stanice pro firmy, protože jestli má to auto jednu nevýhodu, tak je to spotřeba. Na druhou stranu bylo ale celodenně v permanenci, takže se nedalo ničemu divit. Ale jako svezení je v tom naprosto super. :)
OdpovedaťOdstrániťTak jako uvidíme, jak ten elektromobil obstojí, že? :) Protože co si budeme povídat, 400 km není zase tak moc. Dneska bych už chtěl mít 500 km a více, abych nemusel každou chvíli řešit na dovolené nabíjení. Ale taky záleží, kudy a jak člověk jezdí. Jestli máte elektromobil a nejdelší jízda je do pneuservis praha 8, tak vám stačí i Nissan Leaf. ;-)
OdpovedaťOdstrániť