Autosalón Ženeva 2018 - Novinky od Volkswagenu! (foto & video)

Pri pozeraní na fotky z koncernového večera, ktorý sa odohral deň pred začiatkom autosalónu, som si všimol, že tam chýbali nejaké normálne kúsky áut. Značka Volkswagen tam totiž ukázala novinárom svoje elektrické výdobytky budúcnosti na štyroch kolesách, ako napríklad plne autonómne riadenie, prepojenosť a podobne. Ja však nepatrím k tým osobám, čo ho fascinujú elektrické autá a autonómne riadenie.

Šéf komunikácie Volkswagenu - pán Hans-Gerd Bode, rovno povedal, že automobilový priemysel prechádza v posledných rokoch obrovskými zmenami a aktuálny vývoj noviniek len urýchli. Napomáha tomu aj možnosť nemeckého zákazu naftových áut v mestách. Neskôr bolo povedané, že nás čakajú nové prístupy k mobilite a koncern investuje obrovské prostriedky do elektromobility. Ááách :-( 

I.D. Rodinka Úžasnych


Volkswagen do vývoja platformy MEB určenej pre tieto nové elektromobily investoval na šesť miliárd eur. Stala sa tak základom pre viac ako dvadsiatku elektrických áut, okrem iného tých vychádzajúcich z konceptov I.D., I.D. Crozz I.D. Vizzion a I.D. Buzz. 

Prvým sériovým zástupcom elektrického radu je kompaktný hatchback vychádzajúci z konceptu I.D. Vyrábať sa začne v novembri 2019, do predaja vstúpi na začiatku roka 2020. Ponúkne výkon 124 kW a dojazd 400 až 600 kilometrov. V roku 2020 sa potom začne vyrábať crossover, ďalší model bude nasledovať so zhruba dvojročnou medzerou.

Elektromobily sú Volkswagenu nadmieru dôležité nielen v Európe, kde sú nevyhnutné kvôli stále prísnejším emisným normám, ale aj v Číne. Tam je elektrický pohon skvele podporovaný, elektromobily s nulovými lokálnymi emisiami majú vylepšiť ovzdušia v čínskych veľkomestách.



I.D Vizzion

Vizzion má byť vlajkovou loďou rodiny elektromobilov I.D., ktorú už sčasti poznáme, je štvrtým konceptom s týmto symbolom po rovnomennom kompaktu, SUV Crozz a MPV Buzz v štýle klasického "busíku". Volkswagen síce v jednej tlačovej správe píše, že je tak veľký ako Passat a pritom poskytuje vo vnútri miesto porovnateľné s Phaetonom, avšak niekde sa možno dočítate, že v skutočnosti na dĺžku meria 5,11 m. K sériovej výrobe dôjde najneskôr v roku 2022.



Koniec s elektromobilmi poďme nazad k normálnym autám!! 

Golf GTI TCR

Hneď z úvodu stánku na mňa mával športovo naladený Golf GTI TCR na okruhové jazdenie v motoršporte, ktorý dostal facelift. Nové predné i zadné svetlá sa mu ešte viac hodia. Pod kapotou je dobre známa jednotka 2,0 TSI s výkonom 350 koní, ktoré pomáha prenášať aj elektronický samosvorný diferenciál VAQ. 



Up! GTI 

Malý "športový" Slováčisko :) Od klasického UPu sa odlišuje iným nárazníkom vpredu, kde dominujú čierne lakované časti, maske chladiča patrí klasická červená linka GTI, ktorú nájdeme aj vzadu na kufre. V tomto malom aute sa skrýva malé jednolitrové oturbené srdce s výkonom 115 koní.




Nové Polo GTI

Na toto vystavené auto som sa tešil najviac zo všetkého, pretože Polo GTI je mojou srdcovou záležitosťou ♥. Toto nové sa extra podarilo, má síce nejaké chybičky ale to vie posúdiť len ten, kto má predchádzajúcu generáciu Pola. Pod kapotou má nový upsizingovaný motor 2,0 TSI s 200 koňmi. Viac sa však dočítate v mojom nedávnom článku tu alebo aj v samostatnom videu.



Golf R Performance

Najrýchlejší Golf všetkých čias je ešte obohatený o silnejšie brzdy, lepšie lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2jky, progresívne riadenie a 19 palcové kolesá "Pretoria". V zadnej časti je vidieť nový menší čierny spojler a výfukovú sústavu Akrapovič. V poslednej dobe sa mi strašne páči kombinácia červenej a čiernej.



T-Roc R-Line

Športovo ladený T-Roc priamo z továrne. V tomto prípade ide o športový paket R-Line pre obľúbený a veľmi chcený crossover. Inak prepracovaný je predný a zadný nárazník, maska chladiča s logom R-Line a v interiéri je nový športový volant a obloženie palubnej dosky.


Celkový dojem 


Keďže chodím na tento autosalón už dlhšie, tak rok čo rok ho porovnávam s tými predošlými. Čo sa týka výstavnej plochy, tak sa skoro ani nezmenila. Boli však časy, kedy tam bolo viac hostesiek.... áno viem, čítal som niečo o kampani Metoo ale nemyslím si, že práve na autosalóne je toto priorita. Kombinácia žien a áut je čosi krásne. Ďalej spomeniem katalógy, prospekty a marketingové suveníry. Boli časy, keď som sa vrátil z autosalónu plný tašiek, z každého nového modelu VW mi hneď dali aj katalóg prípadne cenník, nejaké tie mini autíčka, karty, perá, náramky atď.... a dnes??  Dnes sú niektorí skúpi dať aj tašku, keď sa pýtate na istý model a chcete prospekt, tak mi strčia pred nos novodobý tablet, tam naťukám svoje údaje, email a odpoveď, že všetko pošle importér alebo mi to príde do emailu je dosť blbé. Ja viem, že na tlač katalógov v každom hlavnom jazyku DE, FR, EN je finančne a časovo asi náročné ale značka by na to mala mať peniaze ak chce daného potenciálneho klienta zaujať. A to hovorím o všetkých značkách!!


Viac noviniek nájdete vo videách nižšie! :) 







Fotogaléria






























































Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Volkswagen Passat B8 - Facelift je už za dverami!

Autosalón Ženeva 2019 - Foto & Video

MiniTest - Volkswagen Caddy Edition 35 & Amarok Aventura Exclusive