Volkswagen Polo 6 Facelift - Malý Golf 8?!

 Polo šiestej generácie s typovým označením AW je tu s nami od roku 2017 a je teraz najvyšší čas aby prišlo dizajnové osvieženie. Túto modernizáciu som veľmi milo privítal a hneď spoznal rozdiely, čo sa nedá povedať o nedávno predstavenej Ibize - vonkajší vzhľad sa vlastne ani nezmenil vôbec 😄

Dizajn 

Modernizované Polo spoznáte hneď na prvý pohľad vďaka novej prepracovanej prednej i zadnej časti. Prednú časť auta tvoria základné LED svetlá a za príplatok viete mať dokonalé Matrix IQ Light svetlomety, ktoré sú prvýkrát použité v tomto segmente. Tie za príplatok dopĺňa osvetlená lišta prechádzajúca medzi svetlometmi po vzore nového Golfa 8. V zadnej časti opäť rýchlo spoznáte, že svetlá majú nový tvar a zasahujú do kufrových dverí a ponúknu podobný dizajn a IQ Light s dynamickými smerovkami ako Golf. 


Dizajn interiéru sa rovnako priblíž novému Golfu. Stojí za povšimnutie dotykové pole klimatizácie ako má aj Arteon i Tiguan, nový a väčší infotainment rádia - základné rádio má uhlopriečku 6,5 palcov a za príplatok viete mať až 9,2 palcové rádio aj s navigáciou ako je na fotkách. Po novom si Apple Car play a Android Auto spárujete s autom cez vzduch. Na výber v závislosti na výbave budú klasické tubusy tachometra alebo virtuálny kokpit. 


Travel Assist a výbavy 

Novinkou pre tento model je už dobre známy Travel Assist, ktorý zahŕňa adaptívny tempomat a stráženie jazdného pruhu a vďaka tomu sa dokáže auto prispôsobiť premávke a v spojení s DSG prevodovkou a navigačným systémom predvídať rýchlostné limity a križovatky kde treba spomaliť. Samozrejmosťou je aj sledovanie mŕtveho uhla Blind Spot Assist.

Bohužiaľ Volkswagen zas mení názvy výbav, takže zabudnime na staré dobré názvy Trendline, Comfortline a najvyššiu Highline. Po novom sa základná výbava volá POLO, stredná LIFE, najvyššia STYLE a športová línia R-Line. Na samom konci je samostatný športový model pre milovníkov tradičného štýlu a rýchlosti = GTI ♥.  

Obrovským plusovým bodom je, že aj v tejto dobe si tieto malé autá ako je Polo, Ibiza, Fabia ponechávajú klasickú ručnú brzdu!! To je na jednej strane super a na druhej strane je to blbé kvôli plnej využiteľnosti adaptívnemu tempomatu s funkciou Stop&Go, ktorú zase prináša elektronická ručná :) 

Motory

3-Valcové
1,0 EVO 59kW / 80 koní
1,0 TSI 70kW / 95 koní 
1,0 TSI 81kW / 110 koní

4- Valcové
1,5 TSI 110kW / 150 koní - zatiaľ sa neuvádza, ale myslím si, že bude, kedže ho dostane aj nová Fabia
GTI 2,0 TSI 147kW - 155kW = Príde neskôr ale výkon sa zatiaľ neuvádza. 

Alternatívny pohon na CNG 
1,0 TGI 66kW / 90 koní

VIDEO 





Fotogaléria 











Komentáre

  1. Vypadá super. Sám jsem měl starší generaci Pola a bylo to spolehlivé auto. Jen párkrát jsem na něm musel dělat nějaké výraznější opravy. Díly nikdy nebylo ale problém sehnat. Podobně to mám třeba u Transportera, kterého používám ve firmě. Sice už není nejnovější, ale třeba přes https://www.intercars.cz/jsem-motorista/ se na něj dají stále sehnat originální díly.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som Polo nikdy nemal. Mal som golfa, passata, sharana a teraz mám transportera a ten je najlepší. Je z neho krásne vidieť a pripadám si bezpečne. Paradoxne sa mi s ním ale zle parkuje, tak som si kúpil parkovaciu kameru tu , ktorá môj problém vyriešila :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyplatí se vůbec dneska ještě spalovací motory? V době, kdy jsou dostupné elektromobily z druhé ruky? Já chápu, že někdo nedá na spalovací motor dopustit. Taky mám rád, když je auto slyšet. Ale na druhou stranu jsem pragmatik a tak když vidím, že se mi něco vyplatí více, tak mi nevadí uhnout ze zajetých kolejí.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nový facelift Pola se fakt povedl, ty Matrix světla mu dodávají šmrnc. A že si nechali klasickou ruční brzdu? To mě potěšilo, už jsem si myslela, že ji všude nahradí elektronikou. S náhradními díly na auta už mám svoje zkušenosti, a proto radím hledat vždy podle VIN kódu – jednou jsem koupila brzdové destičky jen podle modelu a samozřejmě neseděly. A když člověk potřebuje něco rychle vyměnit, je super, když mu to dorazí do 24 hodin, to už mi párkrát zachránilo nervy!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pamatuju si, když jsem si před lety kupovala svoje první auto – bylo to starší Polo a milovala jsem ho. Teď, když vidím nový facelift, úplně mě to láká znovu naskočit do téhle řady. Ten interiér s dotykovým ovládáním klimatizace a velkým infotainmentem? To už je skoro jako v prémiovce! A kdybych si ho pořídila, tak první, co by bylo na seznamu, je pořádné čištění aut – vůně nového vozu si zaslouží i perfektní vzhled a péči, aby si člověk ten pocit užil co nejdéle.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára