Volkswagen Polo 6 Facelift - Malý Golf 8?!

 Polo šiestej generácie s typovým označením AW je tu s nami od roku 2017 a je teraz najvyšší čas aby prišlo dizajnové osvieženie. Túto modernizáciu som veľmi milo privítal a hneď spoznal rozdiely, čo sa nedá povedať o nedávno predstavenej Ibize - vonkajší vzhľad sa vlastne ani nezmenil vôbec 😄

Dizajn 

Modernizované Polo spoznáte hneď na prvý pohľad vďaka novej prepracovanej prednej i zadnej časti. Prednú časť auta tvoria základné LED svetlá a za príplatok viete mať dokonalé Matrix IQ Light svetlomety, ktoré sú prvýkrát použité v tomto segmente. Tie za príplatok dopĺňa osvetlená lišta prechádzajúca medzi svetlometmi po vzore nového Golfa 8. V zadnej časti opäť rýchlo spoznáte, že svetlá majú nový tvar a zasahujú do kufrových dverí a ponúknu podobný dizajn a IQ Light s dynamickými smerovkami ako Golf. 


Dizajn interiéru sa rovnako priblíž novému Golfu. Stojí za povšimnutie dotykové pole klimatizácie ako má aj Arteon i Tiguan, nový a väčší infotainment rádia - základné rádio má uhlopriečku 6,5 palcov a za príplatok viete mať až 9,2 palcové rádio aj s navigáciou ako je na fotkách. Po novom si Apple Car play a Android Auto spárujete s autom cez vzduch. Na výber v závislosti na výbave budú klasické tubusy tachometra alebo virtuálny kokpit. 


Travel Assist a výbavy 

Novinkou pre tento model je už dobre známy Travel Assist, ktorý zahŕňa adaptívny tempomat a stráženie jazdného pruhu a vďaka tomu sa dokáže auto prispôsobiť premávke a v spojení s DSG prevodovkou a navigačným systémom predvídať rýchlostné limity a križovatky kde treba spomaliť. Samozrejmosťou je aj sledovanie mŕtveho uhla Blind Spot Assist.

Bohužiaľ Volkswagen zas mení názvy výbav, takže zabudnime na staré dobré názvy Trendline, Comfortline a najvyššiu Highline. Po novom sa základná výbava volá POLO, stredná LIFE, najvyššia STYLE a športová línia R-Line. Na samom konci je samostatný športový model pre milovníkov tradičného štýlu a rýchlosti = GTI ♥.  

Obrovským plusovým bodom je, že aj v tejto dobe si tieto malé autá ako je Polo, Ibiza, Fabia ponechávajú klasickú ručnú brzdu!! To je na jednej strane super a na druhej strane je to blbé kvôli plnej využiteľnosti adaptívnemu tempomatu s funkciou Stop&Go, ktorú zase prináša elektronická ručná :) 

Motory

3-Valcové
1,0 EVO 59kW / 80 koní
1,0 TSI 70kW / 95 koní 
1,0 TSI 81kW / 110 koní

4- Valcové
1,5 TSI 110kW / 150 koní - zatiaľ sa neuvádza, ale myslím si, že bude, kedže ho dostane aj nová Fabia
GTI 2,0 TSI 147kW - 155kW = Príde neskôr ale výkon sa zatiaľ neuvádza. 

Alternatívny pohon na CNG 
1,0 TGI 66kW / 90 koní

VIDEO 





Fotogaléria 











Komentáre

  1. Vypadá super. Sám jsem měl starší generaci Pola a bylo to spolehlivé auto. Jen párkrát jsem na něm musel dělat nějaké výraznější opravy. Díly nikdy nebylo ale problém sehnat. Podobně to mám třeba u Transportera, kterého používám ve firmě. Sice už není nejnovější, ale třeba přes https://www.intercars.cz/jsem-motorista/ se na něj dají stále sehnat originální díly.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som Polo nikdy nemal. Mal som golfa, passata, sharana a teraz mám transportera a ten je najlepší. Je z neho krásne vidieť a pripadám si bezpečne. Paradoxne sa mi s ním ale zle parkuje, tak som si kúpil parkovaciu kameru tu , ktorá môj problém vyriešila :-) .

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára