Volkswagen Caddy Alltrack 2,0 TDI DSG - Pomocníčka do nepohody!

Koncom minulého roka som otestoval klasickú osobnú verziu modelu Volkswagen Caddy vo verzii Generation Four. Najnovším prírastkom je však Caddy v oplastovanej verzii Alltrack. Model Caddy Alltrack bol verejnosti prvýkrát predstavený v septembri 2015 na IAA vo Frankfurte a vo výrobnom programe nahrádza starší model CrossCaddy. A mňa zaujímalo, ako si povedie najsilnejší naftový motor v spojení s prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies 4MOTION, ktorý je riadený najnovším Haldexom 5. generácie.

Dizajn

Na ostrejších tvaroch novej generácie vynikajú predovšetkým oplastované prvky karosérie a zvýšená svetlá výška, tým pádom dáva Caddy Alltrack jasne najavo, na aké dobrodružstvá je pripravený. Špecifická je aj mriežka chladiča s tromi striebornými lištami s označením "Alltrack". K robustnému dizajnu prispievajú aj krásne 17 palcové disky "Quito" či kryty spätných zrkadiel a strešné lišty nalakované na strieborno. V zadnej časti je väčší strešný spojler a tmavšie zadné svetlá. Podobne sú od B-stĺpika zatmavené bočné sklá "Privacy". Testované vozidlo bolo novinársky bohato vybavené a preto Caddyna Alltrack na mňa žmurkala s bi-xenónovými svetlometmi s LED denným svetlom s funkciou Light Assist, ktorý sám zapína aj vypína diaľkové svetlomety v závislosti od premávky.
K exteriéru neodmysliteľne patrí farba vozidla. Caddy Alltrack má v ponuke až 14 lakov karosérie. Testovaný kus mal krásnu béžovú Mojave metalízu. Ale krásne laky sú aj zelená Viper, žltá Sandstorm, červená Fortana alebo modrá Acapulco.


Interiér

Vodič aj posádka sedia pomerne vysoko, čo zaručuje nadpriemerný výhľad všetkými smermi. Sedadlám nemožno nič vytknúť, pretože v porovnaní s konkurentmi totiž predstavujú nadpriemer. Dobrá tuhosť spolu s dobre tvarovanými bočnicami a s praktickou poťahovou látkou prispieva k pohodliu na dlhých cestách, pri ktorých vodič necíti výraznejšiu únavu. Starý známy volant je posiaty ovládacími tlačidlami a necháva Vás zabudnúť na fakt, že sedíte v úžitkovom vozidle. Palubný počítač "Plus" a budíky sú skvelo čitateľné a ovládateľné. To isté by sa dalo povedať aj o stredovom panely, vďaka ktorému si pripadáte ako v osobáku. Avšak umiestnenie klimatizácie a rádia je bohužiaľ nedotiahnuté do dokonalosti - hlavne na úkor bezpečnosti! Ak si potrebujete nastaviť rádio alebo napísať adresu cieľa do navigácie, tak musíte dosť sklápať zrak a to je v mnohých prípadoch nebezpečné.



Dodávkový pôvod prináša vysoko položený strop a s tým spojených množstvo odkladacích priestorov. Interiér je kvalitný, variabilný a praktický. V osobnom MPVčku chytí za srdce každý poškriabaný alebo obrúsený plast na dverách alebo v blízkosti stredového panela, pri Caddyne je to však o čosi jednoduchšie, pretože v úžitkovom aute sa predsa s niečim takým počíta. Posuvné bočné dvere sú veľkým prínosom pre rodiny s deťmi a manipulácia s nimi v úzkych parkovacích miestach je výborná. A vďaka týmto dverám sa nemusíte báť toho, že pri otváraní dverí v nákupných centrách sa stane nehoda s buchnutím dverí o vedľa stojace auto a to nepoteší jednu ani druhú stranu, všakže?



Zadné sedadlá pojmú plnohodnotne až 3 dospelé osoby alebo 3 detské sedačky (2x s Isofixom a jedna v strede bez neho). Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40 a možno ich sklopiť, preklopiť i úplne vybrať, čo dá trošku váhovo zabrať. Základný objem batožinového priestoru je 750 litrov a po vybratí zadných sedadiel sa zvýši až na hodnotu 3030 litrov. Veľkým plusom je nízka nakladacia hrana, čo znamená, že sa ťažšie veci nakladajú oveľa lepšie a ľahšie. Veko kufra je naozaj obrovské, pri otváraní je potrebné mať za autom dostatočný priestor, inak hrozí nehoda. Na jeho zatváranie je potrebná väčšia dávka sily, ale Caddy má pomocné pútko, za ktoré sa kufor ľahšie zatvorí - treba si však dať pozor na to, kde stojíte, pretože sa môže ľahko stať, že Vám veko kufra dá jednu fajnú po hlave - skúsenosť :-) Toto dokážu vyriešiť príplatkové krídlové dvere, ale tie sa mne osobne nepáčia.


Bezpečnosť

Caddy Alltrack sa chváli nielen bohatou výbavou, ale aj celým radom bezpečnostných prvkov a asistentov. V podstate si ju môžete nakonfigurovať podobne ako ktorýkoľvek iný model od Volkswagenu. Na želanie je možné objednať aj adaptívny tempomat ACC s automatickou reguláciou odstupu, ktorý je pri automatickej prevodovke DSG aktívny od rýchlosti 0 do 160km/h a s manuálnou prevodovkou od 30 do 160km/h, pričom s automatickou prevodovkou dokáže až úplne zastať. K tomu systému patrí aj Front Assist. Pri nehode Vám pomôže aj multikolízna brzda, ktorá zabráni ďalšiemu stretu s vozidlom. Kto sa bojí parkovania vo veľkým mestách, tak pre toho človeka je tu aj Park Assist, ktorý za vás zaparkuje - však posúďte sami na videu nižšie. Milovníci snehu a zimných radovánok si pri tomto aute prídu vďaka pohonu všetkých štyroch kolies na svoje, stačí jemne preplynovať a už sa Caddynka pretáčavo šmýka. Avšak vypnúť sa dá iba trakčná kontrola. V tomto zimnom zamrznutom období príde vhod vyhrievané čelné sklo. Nie je však vyhrievané fóliou ako pri osobných vozidlách ale prúdnicami, ktoré sú rozpoznateľné na prvý alebo druhý pohľad.


Motor, podvozok a spotreba

Testovaná Caddy Alltrack mala pod kapotou najsilnejší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 150 koní, ktorý spolupracoval so 6. stupňovou automatickou DSG a vďaka pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion jej nikdy trakcia nechýbala. Prenos sily na obe nápravy sa stará najnovšia medzinápravová spojka Haldex 5.generácie, ktorá rieši vždy v milisekundách adhézne podmienky na ceste a tomu prispôsobuje prenos krútiaceho momentu na danú nápravu. Za dva týždne ma nenechala ani raz v štichu, ba dokonca si dobre vedela poradiť aj na klzkom ľade. Tam kde som s mojim Polom skončil, tam Caddy Alltrack iba začínala. Agregát je veľmi tichý, no svoj úžitkový pôvod dáva najavo typickým naftovým klepotaním, hlavne za studena alebo pri diaľničnom tempe. A ak by bola vaša pravá noha na plynovom pedále ťažšia, tak sa nemusíte báť toho, že auto nezvládne rýchly prejazd zákrutou. Áno aj Caddy má svoje limity ale športová jazda ju len tak nerozhádže a podvozok zvládne všetko čo mu pripravíte. Automatická dvojspojková prevodovka DSG so šiestimi stupňami radí hladko a rýchlo. Športový režim prevodovky necháva vyššie otáčky, čo je dobré pri predbiehaní. Ak idete 90tkou a chystáte sa na predbiehací manéver, je lepšie hodiť páku do S-ka a ona v tom momente podradí do 4rky, aby ste mali dostatočné otáčky na predbehnutie alebo prepnúť do manuálneho režimu a voličom prevodovky si podradiť. Nedalo sa mi nevšimnúť si, že občas necháva nižšie otáčky ako je pre vnútorný komfort zdravé. Počuť ako je motor podtočený a cítiť jemné chvenie. Koľko litrov nafty si Caddyna Alltrack z palivovej nádrže vypýta? Ak človek jazdí normálne podľa predpisov, tak sa vie zmestiť do 6 litrov, mne osobne sa podarila najnižšia spotreba 5,3 litra a to pri ceste zo Zvolena do Krupiny za pomoci adaptívneho tempomatu. Ak však jazdíte viac po diaľničných úsekoch, tak počítajte so spotrebou 6,2-6,5 litra na 100 kilometrov. Pri aute tohto typu som čakal väčšie náklony karosérie, ku podivu sa Caddy Alltrack iba minimálne nakláňa. Na vyššie spomínaných 17 palcových kolesách je o niečo tvrdšia a na nerovnostiach to dosť cítiť, no to by sa dalo vyriešiť obutím 16 palcových kolies.


Záver

Ak uvažujete nad kúpou rodinného auta typu MPV alebo kombi, ktoré by malo zvládnuť všetky nástrahy ciest, byť úsporné, bezpečné vďaka moderným asistenčným systémom, praktické s veľkým kufrom a more miesta pre každého cestujúceho, preto Vám odporúčam pozrieť sa aj na Caddy Alltrack. Tá totiž vyhovie všetkým, ktorí ocenia vlastnosti úžitkového pôvodu, ale zároveň požadujú výbavu a jazdné vlastnosti na úrovni osobných automobilov. Za všetok komfort si však treba zaplatiť. Mnou testovaná verzia mala novinársku výbavu, čiže full-ka okrem asistenta pre zjazd z kopca. Cena tejto verzia je niečo okolo 38 900€, čo je na takéto auto celkom dosť - terénnejší úžitkáč v luxusnom balení. I tak môžem konštatovať, že je to VWynikajúca pomocníčka do nepohody, ktorej dávam veľký palec hore a pridávam jednu výstižnú vetu, ktorú určite poznáte zo známeho letného hitu od Kaliho: "Bola to jazda všetkých jázd, do konca života ostane v nás!" :)



Páčilo sa mi

  • dizajn
  • ovládateľnosť
  • motor, pohon i prevodovka DSG
  • variabilita a funkčnosť
  • objem kufra
  • asistenčné systémy
  • jazdné vlastnosti mimo asfaltu
  • kvalita a poťah sedadiel
  • bi-xenóny s LEDkami
  • parkovací asistent "Park Assist" 


Nepáčilo sa mi

  • tvrdší podvozok
  • trošku vyššia cena 
  • že nebola moja :-) 

Video




V ďalšom videu môžete vidieť rozdiel medzi verziou s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion a verziou s predným pohonom. 






Technické údaje - Volkswagen Caddy Alltrack 2,0 TDI DSG 4Motion
Výkon
110kW / 150k pri 3500-4000 ot./min
Krútiaci moment
340 Nm pri 1750-3000 ot./min
Maximálna rýchlosť
192 km/h
Zrýchlenie 0-100
9,9 s
Spotreba (mesto/mimo/kombi)
5,8/4,6/5,0
Objem batožinového priestoru
750/3030 litrov
Základná cena modelu
22 776€ (1,2 TSI 84k 5MT)
Cena testovaného modelu
38 900€

Fotogaléria





V metropole stredného Slovenska 




Caddyna Alltrack zvládne aj blato ;-) 














SpráVWne auto do správnych podmienok :) 




















       


     ← Nezabudni kliknúť aj sem! 

Komentáre

  1. VW Caddy sú fakt super autá. Síce som nikdy žiadne nevlastnil, ale viem, že sa doňho zmestí celá elektrické záhradné kade pretože sme ju s kolegom odvážali k nemu na záhradu. No, ja si ju zaobstarám asi budúci rok. Ale o to tu teraz nejde. Len mi nejako nedochádzalo, že je to vlastne auto, ktoré má 150 hp? To by mi nikdy nenapadlo.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára