Po dlhšej dobe sa mi opäť podarilo vyskúšať si aktuálne novinky z dielne úžitkovej divízie Volkswagenu. Model Caddy 4.generácie som už testoval dvakrát a to v prvej špeciálnej edícii Generation Four a následne terénnejšiu verziu Alltrack, teraz sa mi dostala do rúk verzia Edition 35.
Caddy je tu s nami už od roku 1982, čo znamená 35 rokov produkcie. Na základe toho tak VW pripravil novú špeciálnu edíciu. Najčastejšou kombináciou tejto edície je snehovo biela farba s doplnkami čiernej farby na streche, spätných zrkadlách či kolesách. Posledným prvkom sú decentné nápisy edície na bokoch karosérie. V mojom testovanom aute to však bola veľmi vkusná červená farba, ktorá sa v poslednom čase stáva obľúbenou práve v tejto farebnej kombinácií s čiernou.
V kabíne sa potom v základe ocitne napríklad kožené čalúnenie s kontrastným prešívaním, multifunkčný kožený volant, LED diódové osvetlenie interiéru a pri verziách s prevodovkou DSG sa objavia aj pádla pre radenie pod volantom. V ponuke je samozrejme osobná i skriňová verzia, pričom VW ponúka viacero motorov a prevodoviek. Benzínové motory zastupujú objemy 1,0 TSI; 1,4 TSI a 1,4 TGI (CNG) ktoré majú poháňanú výlučne prednú nápravu a naftové motory 2,0 TDI vo viacerých výkonnostných variantách od 102 koní až po 150 koní. Tieto naftové motorizácie sa dajú kombinovať aj s pohonom 4MOTION i 6.st. DSG prevodovkou.
V testovanej verzii bol pod kapotou naftový dvojliter so 150 koňmi spriahnutý s DSGčkom a predným pohonom. Tento motor už mám vyskúšaný a poriadne otestovaný v bežnej prevádzke v Caddyne Alltrack a môžem konštatovať, že je veľmi príjemný, dobre odhlučnený i veľmi úsporný. Pohon prednej nápravy ušetrí tak 2-3 deci nafty, čo v praxi znamená priemernú spotrebu na hranici 5,5 litra.
Caddy je tu s nami už od roku 1982, čo znamená 35 rokov produkcie. Na základe toho tak VW pripravil novú špeciálnu edíciu. Najčastejšou kombináciou tejto edície je snehovo biela farba s doplnkami čiernej farby na streche, spätných zrkadlách či kolesách. Posledným prvkom sú decentné nápisy edície na bokoch karosérie. V mojom testovanom aute to však bola veľmi vkusná červená farba, ktorá sa v poslednom čase stáva obľúbenou práve v tejto farebnej kombinácií s čiernou.
V kabíne sa potom v základe ocitne napríklad kožené čalúnenie s kontrastným prešívaním, multifunkčný kožený volant, LED diódové osvetlenie interiéru a pri verziách s prevodovkou DSG sa objavia aj pádla pre radenie pod volantom. V ponuke je samozrejme osobná i skriňová verzia, pričom VW ponúka viacero motorov a prevodoviek. Benzínové motory zastupujú objemy 1,0 TSI; 1,4 TSI a 1,4 TGI (CNG) ktoré majú poháňanú výlučne prednú nápravu a naftové motory 2,0 TDI vo viacerých výkonnostných variantách od 102 koní až po 150 koní. Tieto naftové motorizácie sa dajú kombinovať aj s pohonom 4MOTION i 6.st. DSG prevodovkou.
V testovanej verzii bol pod kapotou naftový dvojliter so 150 koňmi spriahnutý s DSGčkom a predným pohonom. Tento motor už mám vyskúšaný a poriadne otestovaný v bežnej prevádzke v Caddyne Alltrack a môžem konštatovať, že je veľmi príjemný, dobre odhlučnený i veľmi úsporný. Pohon prednej nápravy ušetrí tak 2-3 deci nafty, čo v praxi znamená priemernú spotrebu na hranici 5,5 litra.
Technické
údaje – Volkswagen Caddy 2,0 TDI 150k DSG Edition 35
|
|
Motor
|
4-valcový
diesel CR
|
Výkon
(kW/k)
|
110/150
|
Prevodovka
|
6. st. automatická
|
Max. krútiaci
moment
(Nm pri
ot/min)
|
340 Nm pri 1 750
- 3 000
|
Maximálna
rýchlosť
(km/h)
|
192
|
Zrýchlenie
0-100
(s.)
|
10,3
|
Kombinovaná
spotreba (l/100km)
|
5,1
|
Objem náklad.
priestoru
(m3)
|
1,3 - 2,3
|
Dĺžka x šírka
x výška
(mm)
|
4408 x 1793 x
1822
|
Základná cena
od
(€ s DPH)
|
12 960€
|
Základná cena
test. vozidla
(€ s
DPH)
|
24 840€
|
Cena
testovaného vozidla
(€ s
DPH)
|
35 524 €
|
Amarok V6 TDI Aventura Exclusive
Volkswagen je prostredníctvom svojej divízie pre úžitkové
vozidlá medzi pick-upmi zastúpený od roku 2010, pričom na novú konkurenciu sa
rozhodol zareagovať vo veľkom štýle: Amarok v rámci nedávnej modernizácie
osadil šesťvalcom!
Amarok sa v rámci faceliftu nedočkal len nového srdca, ale
aj prepracovaného vzhľadu. V prípade karosérie to znamená ostrejšie rezané rysy
v štýle osobných volkswagenov. Preto zmizli okrúhle hmlovky, preto je maska
chladiča ozdobená novú mriežkou. V prípade vonkajších tvarov ale nešlo len o
štýl, dizajnéri mysleli aj na praktickosť, ktorá je u týchto pracantov
najdôležitejšou vlastnosťou. Novo tvarovaný nárazník tak popri inovovaného
štýlu zaručuje aj lepší nájazdový uhol, ktorý dnes činí 29,5 ° (+ 1,5 ° oproti
doterajšej verzii).
Zaujímavosťou pritom je, že Volkswagen šesťvalcom nerozšíril
európsku ponuku Amaroku, ale kompletne ním nahradil existujúce portfólio,
čítajúce doteraz výhradne dvojlitrové štvorvalce. Miesto 2.0 TDI a 2.0 BiTDI
tak nastúpili tri výkonové verzie naftového šesťvalca 3.0 TDI so 120, 150 a
165 a po novom už 190 kW, ktorý posledný
napísaný som si práve vyskúšal v dvoch verziách: Aventura Exclusive a Highline.
Tento šesťvalec je proste super! Motor je na danú úžitkovú kategóriu
veľmi tichý a kultivovaný, cítiť jeho mamutí krútiaci moment 580Nm už po jemnom
pohladkaní plynového pedála. Amarok je vďaka šesťvalcu s týmto krútiacim
momentom lepšie prispôsobený na ťahanie prívesu do hmotnosti 3,5 tony. Dobre sa
cíti na okreskách ale i na diaľnici, aj keď okreskový kráľ to nie je :) Najlepšie sa cíti na miestach mimo spevnených
ciest - tam, len ťažko nájdete niekoho schopnejšieho spomedzi konkurencie. Z
príplatkovej výbavy Vám preto odporúčam zaškrtnúť zadnú mechanickú uzávierku diferenciálu.
Sám Volkswagen nasadenie šesťvalca oficiálne vysvetľuje
snahou o ponúknutie úsporného a spoľahlivého motora s vyšším krútiacim
momentom, ktorý zaujme zákazníkov. Z kuloárov
viem informáciu, že skutočný dôvod je úplne inde. Kauza Dieselgate
dokázala, že dvojlitrový turbodiesel má v Amaroku veľké problémy so splnením
emisných noriem, ktoré musia riešiť vstrekovaním litrov močoviny. Jej časté
dopĺňanie by sa ale majiteľom takého pracanta nepáčilo a tak sa v rámci
faceliftu radšej siahlo po šesťvalci. Ten síce tiež AdBlue potrebuje,
rozhodne ale nie v takých galónoch ako štvorvalec a tak je pre nasadenie v
Amaroku vhodnejší.
Výsledkom uskutočnených zmien je naozaj vydarený automobil, ktorý sa nebojím označiť za jeden z najlepšie vyzerajúcich pick-upov na trhu.
Výsledkom uskutočnených zmien je naozaj vydarený automobil, ktorý sa nebojím označiť za jeden z najlepšie vyzerajúcich pick-upov na trhu.
Technické
údaje – Amarok V6 TDI 4Motion
|
|
Motor
|
6-valcový
diesel CR
|
Výkon
(kW/k)
|
190/258
(*200kW/272 overoboost)
|
Prevodovka
|
8. st. automatická
|
Max. krútiaci
moment
(Nm pri
ot/min)
|
580 Nm pri 1 400
- 3 000
|
Maximálna
rýchlosť
(km/h)
|
199 - 207
|
Zrýchlenie
0-100
(s.)
|
7,3 - 7,6
|
Kombinovaná
spotreba (l/100km)
|
8,3 - 8,9
|
Dĺžka x šírka
x výška
(mm)
|
5254 x 2228 x
1834
|
Základná cena
od
(€ s DPH)
|
29 988 €
|
Základná cena
test. vozidla
(€ s
DPH)
|
52 716 €
|
Cena
testovaného vozidla
(€ s
DPH)
|
58 936 € (čierny)
|
Video
Fotogaléria
Veľmi pekne ĎAKUJEM za spoluprácu autorizovanému predajcovi Autonovo Banská Bystrica!
Komentáre
Zverejnenie komentára