MiniTest - Volkswagen Caddy Edition 35 & Amarok Aventura Exclusive

Po dlhšej dobe sa mi opäť podarilo vyskúšať si aktuálne novinky z dielne úžitkovej divízie Volkswagenu. Model Caddy 4.generácie som už testoval dvakrát a to v prvej špeciálnej edícii Generation Four a následne terénnejšiu verziu Alltrack, teraz sa mi dostala do rúk verzia Edition 35.

Caddy je tu s nami už od roku 1982, čo znamená 35 rokov produkcie. Na základe toho tak VW pripravil novú špeciálnu edíciu. Najčastejšou kombináciou tejto edície je snehovo biela farba s doplnkami čiernej farby na streche, spätných zrkadlách či kolesách. Posledným prvkom sú decentné nápisy edície na bokoch karosérie. V mojom testovanom aute to však bola veľmi vkusná červená farba, ktorá sa v poslednom čase stáva obľúbenou práve v tejto farebnej kombinácií s čiernou.



V kabíne sa potom v základe ocitne napríklad kožené čalúnenie s kontrastným prešívaním, multifunkčný kožený volant, LED diódové osvetlenie interiéru a pri verziách s prevodovkou DSG sa objavia aj pádla pre radenie pod volantom. V ponuke je samozrejme osobná i skriňová verzia, pričom VW ponúka viacero motorov a prevodoviek. Benzínové motory zastupujú objemy 1,0 TSI; 1,4 TSI a 1,4 TGI (CNG) ktoré majú poháňanú výlučne prednú nápravu a naftové motory 2,0 TDI vo viacerých výkonnostných variantách od 102 koní až po 150 koní. Tieto naftové motorizácie sa dajú kombinovať aj s pohonom 4MOTION i 6.st. DSG prevodovkou.



V testovanej verzii bol pod kapotou naftový dvojliter so 150 koňmi spriahnutý s DSGčkom a predným pohonom. Tento motor už mám vyskúšaný a poriadne otestovaný v bežnej prevádzke v Caddyne Alltrack a môžem konštatovať, že je veľmi príjemný, dobre odhlučnený i veľmi úsporný. Pohon prednej nápravy ušetrí tak 2-3 deci nafty, čo v praxi znamená priemernú spotrebu na hranici 5,5 litra.

Technické údaje – Volkswagen Caddy 2,0 TDI 150k DSG Edition 35
Motor
4-valcový diesel CR
Výkon
(kW/k)
110/150
Prevodovka
6. st. automatická
Max. krútiaci moment
 (Nm pri ot/min)
340 Nm pri 1 750 - 3 000
Maximálna rýchlosť
(km/h)
192
Zrýchlenie 0-100
 (s.)
10,3
Kombinovaná spotreba (l/100km)
5,1
Objem náklad. priestoru
(m3)
1,3 - 2,3
Dĺžka x šírka x výška
 (mm)
4408 x 1793 x 1822
Základná cena od
(€ s DPH)
12 960€
Základná cena test. vozidla
 (€ s DPH)
24 840€
Cena testovaného vozidla
 (€ s DPH)
35 524 €

Amarok V6 TDI Aventura Exclusive

Volkswagen je prostredníctvom svojej divízie pre úžitkové vozidlá medzi pick-upmi zastúpený od roku 2010, pričom na novú konkurenciu sa rozhodol zareagovať vo veľkom štýle: Amarok v rámci nedávnej modernizácie osadil šesťvalcom!

Amarok sa v rámci faceliftu nedočkal len nového srdca, ale aj prepracovaného vzhľadu. V prípade karosérie to znamená ostrejšie rezané rysy v štýle osobných volkswagenov. Preto zmizli okrúhle hmlovky, preto je maska ​​chladiča ozdobená novú mriežkou. V prípade vonkajších tvarov ale nešlo len o štýl, dizajnéri mysleli aj na praktickosť, ktorá je u týchto pracantov najdôležitejšou vlastnosťou. Novo tvarovaný nárazník tak popri inovovaného štýlu zaručuje aj lepší nájazdový uhol, ktorý dnes činí 29,5 ° (+ 1,5 ° oproti doterajšej verzii).



Zaujímavosťou pritom je, že Volkswagen šesťvalcom nerozšíril európsku ponuku Amaroku, ale kompletne ním nahradil existujúce portfólio, čítajúce doteraz výhradne dvojlitrové štvorvalce. Miesto 2.0 TDI a 2.0 BiTDI tak nastúpili tri výkonové verzie naftového šesťvalca 3.0 TDI so 120, 150 a 165 a po novom už  190 kW, ktorý posledný napísaný som si práve vyskúšal v dvoch verziách: Aventura Exclusive a Highline. Tento šesťvalec je proste super! Motor je na danú úžitkovú kategóriu veľmi tichý a kultivovaný, cítiť jeho mamutí krútiaci moment 580Nm už po jemnom pohladkaní plynového pedála. Amarok je vďaka šesťvalcu s týmto krútiacim momentom lepšie prispôsobený na ťahanie prívesu do hmotnosti 3,5 tony. Dobre sa cíti na okreskách ale i na diaľnici, aj keď okreskový kráľ to nie je :)  Najlepšie sa cíti na miestach mimo spevnených ciest - tam, len ťažko nájdete niekoho schopnejšieho spomedzi konkurencie. Z príplatkovej výbavy Vám preto odporúčam zaškrtnúť zadnú mechanickú uzávierku diferenciálu. 



Sám Volkswagen nasadenie šesťvalca oficiálne vysvetľuje snahou o ponúknutie úsporného a spoľahlivého motora s vyšším krútiacim momentom, ktorý zaujme zákazníkov. Z kuloárov  viem informáciu, že skutočný dôvod je úplne inde. Kauza Dieselgate dokázala, že dvojlitrový turbodiesel má v Amaroku veľké problémy so splnením emisných noriem, ktoré musia riešiť vstrekovaním litrov močoviny. Jej časté dopĺňanie by sa ale majiteľom takého pracanta nepáčilo a tak sa v rámci faceliftu radšej siahlo po šesťvalci. Ten síce tiež AdBlue potrebuje, rozhodne ale nie v takých galónoch ako štvorvalec a tak je pre nasadenie v Amaroku vhodnejší.

Výsledkom uskutočnených zmien je naozaj vydarený automobil, ktorý sa nebojím označiť za jeden z najlepšie vyzerajúcich pick-upov na trhu



Technické údaje – Amarok V6 TDI 4Motion
Motor
6-valcový diesel CR
Výkon
(kW/k)
190/258 (*200kW/272 overoboost)
Prevodovka
8. st. automatická
Max. krútiaci moment
 (Nm pri ot/min)
580 Nm pri 1 400 - 3 000
Maximálna rýchlosť
(km/h)
199 - 207
Zrýchlenie 0-100
 (s.)
7,3 - 7,6
Kombinovaná spotreba (l/100km)
8,3 - 8,9
Dĺžka x šírka x výška
 (mm)
5254 x 2228 x 1834
Základná cena od
(€ s DPH)
29 988 €
Základná cena test. vozidla
 (€ s DPH)
52 716 €
Cena testovaného vozidla
 (€ s DPH)
58 936 € (čierny)



Video



Fotogaléria





























Veľmi pekne ĎAKUJEM za spoluprácu autorizovanému predajcovi Autonovo Banská Bystrica! 

Komentáre